מסתמן: חדשות 10 תעבור לאולפני הבירה בירושלים

אולפני הבירה, JCS, שייכים לאחד מבעלי המניות של ערוץ 10, רון לאודר ■ בעלי המניות בערוץ נאלצו להזרים אליו סכומי כסף נוספים ■ תפוז מבקש לנצל את ערוץ 10 כזרוע תוכן לחברה

חדשות ערוץ 10 צפויות לעבור לאולפני הבירה, JCS - כך מסתמן בתום תהליך בדיקה של בכירי חברת החדשות של מספר מוקדים בבירה. ל"גלובס" נודע כי בין המקומות שנפסלו גם הר חוצבים בירושלים ושטח בבנייני האומה.

אולפני JCS שייכים לאחד מבעלי המניות של הערוץ רון לאודר. בפגישתו עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בחודש שעבר בניו-יורק, עמד לאודר על כך שהחדשות יעברו לירושלים ולא לאבו גוש, כמו גם לכל מקום אחר באזור הבירה רבתי.

לערוץ 10 כבר יש היום שטח באולפני הבירה שבכניסה לעיר, שם יושב הבסיס הירושלמי של החברה. כעת תידרש החברה להתאמות על מנת להכיל 1,500 מ"ר שדרושים להתבססותה של החברה במתחם המדובר.

ההחלטה הסופית אמורה להתקבל עד לסוף השבוע. מי שתיווך במהלך הוא אבי בלשניקוב, נציגו של לאודר בישראל, המשמש גם כיו"ר JCS וגם כחבר דירקטוריון בערוץ ובחברת החדשות שלו.

בלשניקוב אמר בתגובה על הדברים: "נבחנות מספר אופציות בעניין ירושלים, וההחלטה נמצאת בידי הנהלת הערוץ". בערוץ 10 סירבו להגיב.

בתוך כך נודע כי לאודר עדיין מעוניין לרכוש את מניותיו של ארנון מילצ'ן בערוץ 10. מילצ'ן ביקש להישאר בערוץ, אולם לאור העובדה כי ההסכם מול קרן אוריגו טורפד, לא הייתה אפשרות להישאר בערוץ מבלי להשקיע בו כסף.

בשבועות האחרונים הביעה חברת האינטרנט תפוז, בשליטתו של איש העסקים אילן בן-דב בעלי אורנג', עניין ברכישת חלקו של מילצ'ן בערוץ. המגעים עדיין לא הבשילו לכדי משא-ומתן, אולם על-פי גורמים בסביבת הערוץ, שווי הערוץ לפיהם הוא לא יותר מ-200 מיליון שקל.

בתוך כך נודע כי בעלי המניות של ערוץ 10 נאלצו לשוב ולהזרים כסף לערוץ לאור העובדה כי הצרכים התזרימיים של הערוץ מאלצים זאת.

תפוז, שבבעלות אילן בן-דב, מבקש לנצל את ערוץ 10 כזרוע תוכן לחברה, כחלק מההיערכות האסטרטגית של אתרי אינטרנט שונים. נודע כי בתפוז, כמו גם בוואלה, זיהו בנענע10 חוליה חלשה בעבור הערוץ, ובימים אלה מנהלים בערוץ מגעים מול שני האתרים להעברת הפעילות לשם.

ערוץ 10 מפיק בימים אלה תוכנית ריאלטי עם אתר וואלה, ובראיון שנתן באחרונה למגזין "פירמה" של "גלובס" אמר מנכ"ל וואלה כי הוא מעוניין להעביר את ערוץ 10 אליו. כעת נודע כי אכן מתנהל משא-ומתן בנושא.

אחזקות ערוץ 10
 אחזקות ערוץ 10

בערוץ 10 סירבו להגיב לדברים.