שופרסל הכריזה על הוזלת חיתולי האגיס, טיטולים ופמפרס

מלחמת החיתולים בין הרשתות מתחממת: בשבוע שעבר הודיעה רבוע כחול כי תמכור חיתולי האגיס מטורקיה במחיר הנמוך ביותר בשוק

"המלחמה בין רבוע כחול לחוגלה קימברלי על האגיס לא הגיעה לקומה ה-44 של קבוצת אי.די.בי יש ויכוח מסחרי בין חוגלה לרבוע כחול ואין לו שום קשר לאי.די.בי ולנוחי דנקנר (יו"ר אי.די.בי - א"ח). הקונצרן לא מתעסק בזה וכל הניסיונות לחבר בין הדברים הם שקר וכזב. לחוגלה קימברלי יש מנהלים והם צריכים לנהל את המשבר הזה עם רבוע כחול. זה לא תפקידה של אי.די.בי. גם השמועות כאילו הדברים יגיעו לבית המשפט הן קשקוש מוחלט", כך אומר היום (א') ל"גלובס" בכיר באי.די.בי.

אי.די.בי מחזיקה ב-49% מחוגלה קימברלי (באמצעות נייר חדרה), וכן בשליטה ברשת שופרסל, המתחרה של רבוע כחול.

בשבוע שעבר הודיעה רשת רבוע כחול כי החלה לייבא חיתולי האגיס מטורקיה וכי תמכור אותם לצרכן במחיר הנמוך ביותר בשוק. תחילה מסרה הרשת כי תמכור חבילת חיתולים ב-50 שקל ובסוף השבוע הודיעה כי החיתולים המיובאים ימכרו במחיר של 36 שקל בלבד לחברי מועדון. חוגלה קימברלי מיהרה להודיע כי מדובר בחיתולים באיכות נמוכה יותר, המיוצרים לשוק הטורקי בלבד, וכי היא פועלת לחסימת המשך היבוא המקביל על ידי רבוע כחול. גם החברה העולמית, קימברלי קלארק, מיהרה לאשר את הדברים ולבשר כי תפעל לחסימת המשך היבוא לשוק הישראלי.

כך או כך, רשתות השיווק שגם קודם לכן לא גרפו רווחים משמעותיים ממכירת חיתולים, אם בכלל, החליטו כמהלך חסימה לרבוע כחול, להוריד את המחירים לצרכן. בשופרסל הכריזו היום (א') על מכירת חיתולי האגיס פרידום לחברי מועדון במחיר של 38.80 שקל בלבד, מכירת שלוש חבילות טיטולים ב-100 שקל ומכירת שתי חבילות פמפרס רגיל ב-100 שקל. במחסני כמעט חינם מסרו שימכרו שתי חבילות האגיס או שתי חבילות פמפרס במחיר של 90 שקל בלבד. על מבצעי הוזלה הודיעו גם רשתות אחרות, דבר שחייב את רבוע כחול להגיב. היום הכריזה רבוע כחול כי החל ממחר (ב') היא תמכור שתי חבילות האגיס תוצרת ישראל או שתי חבילות פמפרס, במחיר של 100 שקל, לכל לקוחות הרשת.

יו"ר קבוצת אלון, דודי ויסמן, לא התבטא בנושא, אך בסביבתו הפנו לדברים שאמר בשבוע שעבר בוועידת הנשיא, שלפיהם יש בעיית תחרותיות שנובעת מאחזקות ריאליות ופיננסיות. "מה הקשר בין חיתולים לאחזקות ריאליות ופיננסיות?", שואל בתגובה בכיר באי.די.בי.

כפי שנחשף ב"גלובס", בתחילת יוני שלחה רבוע כחול הודעות חיוב חד-צדדיות לספקים ונימקה את המהלך ב"שחיקה ברווחיות הרשת". חוגלה קימברלי היא אחד הספקים שקיבלו חיוב חד-צדדי בהיקף של כ- 1.5 מיליון שקל. באי.די.בי סבורים כי החיוב נועד לשפר את התוצאות הכספיות של רבוע כחול ברבעון השני. "זו הרי תוספת לרווח הנקי", אומרים שם.

מרבוע כחול לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.

עמוד הפייסבוק של האגיס רותח

מלחמת האגיס בהאגיס, כפי שכונתה בכותרות, עלתה להילוך גבוה - ונראה כי כוונתה של רשת מגה לייבא חיתולי האגיס מטורקיה מכניסה את חוגלה קימברלי ללחץ: בעמוד הפייסבוק של החברה ובעיתונות פורסמה השבוע באותיות של קידוש לבנה אזהרה ללקוחות בזו הלשון: "רשת מגה החליטה לייבא בעצמה חיתולי האגיס מטורקיה. לחיתולים אלו כושר ספיגה נמוך והם באיכות נחותה מחיתולי האגיס פרידום המיוצרים ונמכרים בישראל. האגיס האיכותיים ממשיכים להימכר באופן סדיר בשאר רשתות השיווק והחנויות הפרטיות". הודעה ברוח דומה הופצה השבוע לעיתונאים גם בשם קימברלי-קלארק העולמית.

אלא שבחוגלה קימברלי לא ציפו אולי לפרץ התגובות בעקבות המודעה בעמוד הפייסבוק: יותר מ-200 תגובות פרסמו בפרק הזמן הסמוך לפרסום המודעה, כשחלק ניכר מהם מהורים זועמים או מאוכזבים - כאלה שלא רק זוכרים את משבר הדליפות האחרון, אלא איבדו אמון במוצר. לא מעט מגיבים מתלוננים על המשך דליפות בחיתולי האגיס, על ליקויים אחרים כמו טיטולים ללא מדבקות ועל בעיות מתמשכות בשירות הלקוחות. אחרים קוראים לחברה להגיב לתלונות בפומבי, על גבי אותה במה שבה הועלו. תגובות כמו "עם איכות החיתולים שלכם מזל שיש חלופות" ו"גם ככה הטיטולים שלכם על הפנים" הן מחזה נפוץ בשרשרת התגובות.

ממגה נמסר בתגובה: "הרשת מייבאת חיתולי האגיס ממפעל של קימברלי קלארק העולמית בטורקיה, המייצא למדינות רבות באירופה ובעולם. החיתולים נחשבים איכותיים ביותר, קיבלו אישור מכון התקנים הישראלים ועמדו בבדיקות המחמירות ביותר. הרשת קבעה מחיר קבוע הנמוך בכ-25% מהמחירים הקבועים של האגיס של חוגלה: 50 שקל ליחידה. ביום חמישי הודענו על מבצע שיימשך ללא הגבלת זמן שבו יעמוד מחיר אריזת האגיס המיובא על 36 שקל. מדובר במחיר חסר תקדים".

"עונים באופן אישי לכל הפניות"

מחוגלה קימברלי נמסר בתגובה: "עמוד הפייסבוק שלנו עודכן במסרים שהועברו במודעת הפרסום, מתוך אחריות אל מול צרכנינו ובמטרה ליידע אודות ההבדלים בין החיתולים. אנו עונים באופן אישי לכל הפניות בפייסבוק הזקוקות למענה ענייני או המשך טיפול באמצעות פניה במייל הפרטי לטובת השלמת טיפול ומתן השירות".

לשורת שאלות של "גלובס" - בהן האם בחוגלה ערים לכמות התלונות והתגובות השליליות שהופנו כלפי חיתולי האגיס בפייסבוק, כיצד מתייחסים ומגיבים לטענות אלה ומדוע אין התייחסות בדף האינטרנט, עד כמה חוששים בחברה מהתחרות עם היבוא של מגה והאם תקיפת נושא איכות החיתולים אינה בעייתית על רקע משבר האיכות האחרון שלכם - לא הגיבו בחוגלה קימברלי עד לסגירת הגיליון.