החוקר ד' מפרשת קצב: הרשעות במירמה ותלונה על זיוף קלטת

ד', אחד מהחשודים שנשלחו ע"י אנשי קצב להקליט את המקורבים לא' ממשרד התיירות, הוא פקד בדימוס, קצין לשעבר ביחידה לחקירת פשעים חמורים ונוכל שהורשע במעשי מירמה רבים

ד' (49) - אחד מהחשודים שנשלחו על-ידי הנשיא לשעבר משה קצב ובני משפחתו להקליט את המקורבים לא' ממשרד התיירות - הוא פקד בדימוס, קצין לשעבר ביחידה לחקירת פשעים חמורים ונוכל סדרתי שהורשע בעבר במעשי מירמה רבים, בגינם ריצה מאסר. הוא נהג לא פעם להתחזות לחוקר פרטי, ובין השאר הורשע בזיוף מסמכים שהוגשו לבית המשפט ובזיוף מסמכי בנק בניסיון להעליל על שני שופטים כי קיבלו שוחד מעורך דין.

בנוסף הוגשה בעבר נגד ד' תלונה למשטרה על כך שזייף הקלטה של שיחה שבה דובב עורך דין, ושהוגשה כראיה לבית המשפט. המשטרה סגרה את התיק מחוסר אשמה, אך ערר בעניין תלוי ועומד בפרקליטות.

בשנים האחרונות הועסק ד' על-ידי משרד החקירות הפרטי שבעליו, י', נעצר אף הוא במסגרת פרשת קצב. ד' ו-י', ששוחררו ממעצרם שלשום (א'), חשודים בעבירות של הטרדת והדחת עדים, פגיעה בפרטיות וכן קבלת דבר במירמה, התחזות לאחר וקשירת קשר לביצוע פשע.

בתגובה לחשדות נגדו בפרשת קצב, אמר ד' כי הרשעותיו הקודמות היו לפני שנים רבות, וכי עברו אינו רלוונטי למעשיו בפרשת קצב, שהיו כשרים. ואולם, לפי מידע שהגיע ל"גלובס", יש מי שטוען כי גם בשנים האחרונות המשיך ד' לבצע מעשים אסורים במסגרת עבודתו במשרד החקירות.

לפי המידע, ביולי 2009, איש עסקים צרפתי-יהודי, שהתקיימו נגדו הליכי כינוס ויוצג באותה העת בידי משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן, הזמין חקירה פרטית ממשרד החקירות שבבעלות י', נגד עו"ד רם גמליאל, ששימש כמנהל המיוחד לנכסיו. במסגרת החקירה דובב ד' את עו"ד גמליאל וסיפק לאיש העסקים הקלטה, ובה ציטוטים מביכים של גמליאל.

גמליאל טען כי ד' זייף את הקלטת והציג בבית המשפט חוות-דעת מהמכון למדע פורנזי, לפיה "ההקלטה מכילה חיתוכים גסים". מנגד, איש העסקים טען כי ההקלטה נעשתה באופן כשר.

עו"ד גמליאל הגיש תלונה למשטרה נגד ד' בטענה לזיוף, אך המשטרה סגרה את התיק מחוסר אשמה. על החלטת המשטרה הגיש גמליאל ערר, והוא יידון בקרוב בפרקליטות.

באוגוסט 2009 הגיש איש העסקים, באמצעות עו"ד איתן ארז, לבית המשפט את תמליל ההקלטה של ד' כתימוכין לבקשה לפטר את גמליאל מתפקידו כמנהל המיוחד לנכסיו. בהמשך סיים גמליאל את תפקידו כמנהל המיוחד.

"פעל ללא דופי"

עו"ד אלון רפפורט, בא-כוחו של ד', מסר: "העובדה שתלונתו של עו"ד גמליאל במשטרה, כי מדובר בקלטת מבושלת, נסגרה מחוסר אשמה, מוכיחה מעל לכל ספק כי מרשי פעל ללא דופי. טענותיו של גמליאל הינן ניסיון נוסף להצדיק פעולותיו כמנהל מיוחד, פעולות שבית המשפט כבר הביע דעתו עליהן. יש להצטער על הניסיון למחזר טענות כנגד מרשי, שנמצאו כבלתי מבוססות על-ידי רשויות החקירה".

עו"ד ארז מסר: "משרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ייצג את איש העסקים לפני ששכר את שירותי משרד החקירות, במסגרתם בוצע דיבוב חוקי לחלוטין על-ידי המדובב ד', שדיבב את עו"ד רם גמליאל. עו"ד רם גמליאל 'פיטפט את עצמו לדעת', ובעקבות כך נתבקש על-ידי בית המשפט להתפטר מתפקידו כמנהל מיוחד לנכסי איש העסקים הצרפתי, ולמעשה הודח מתפקידו. פעולת הדיבוב הייתה חוקית לחלוטין וחשפה את מעלליו של עו"ד גמליאל. בגינם מתנהל כרגע הליך לביטול פסק דין, שהושג, לטענת איש העסקים, במירמה".

עו"ד רם גמליאל מסר: "פרשתי מתפקידי כמנהל המיוחד מרצוני ולא הודחתי ממנו. הקלטת שהכין ד' היא זיוף מהתחלה ועד סופה. הקלטת הוכחה בעדות מומחה מהשורה הראשונה בבית המשפט כזיוף מקצועי ומכוון. זו שיטת העבודה של ד' מזה שנים, והוא הורשע בגין מעשים דומים עשרות פעמים בעבר".