כץ מתכוון לאשר לאל-על להפעיל טיסה יומית נוספת לאילת

זאת בהתאם להמלצת רשות התעופה האזרחית ■ עד כה אושר לאל-על להפעיל 3 טיסות יומיות לאילת ■ החלטה סופית בנושא תתקבל לאחר שימוע שייערך לארקיע וישראייר

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע היום (ב') לחברות ארקיע וישראייר על כוונתו לקבל את המלצות מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, ולאשר לחברת אל-על להפעיל טיסה יומית נוספת לכל כיוון בין נתב"ג לאילת. עד כה אושר לאל-על להפעיל 3 טיסות יומיות לצד חברות ארקיע וישראייר.

על-פי המלצת רשות התעופה האזרחית (רת"א), אל-על תוכל להגדיל את מספר המושבים שהיא מוכרת לאילת מ-430 ל-580 מושבים לכל כיוון, ולהפעיל בסך-הכול 4 טיסות יומיות.

החלטה סופית בנושא תתקבל על-ידי כץ לאחר שימוע שייערך לחברות ארקיע וישראייר, במסגרתו יוכלו החברות להציג את עמדותיהן בנוגע להמלצות רת"א.

בנוסף הודיע כץ כי בכוונתו להרחיב את המגבלה בדבר איסור חלוקת כרטיסי טיסה בחינם (או בתנאים מועדפים) לאילת, לנוסעים בקווים הבינלאומיים של אל-על, כך שיחול לא רק על חברי מועדון הנוסע המתמיד של החברה - אלא על כלל לקוחות החברה בקווים הבינלאומיים.

השר כץ ציין כי הגדלת תדירויות הטיסה לאילת תגביר את התחרות בין חברות התעופה הטסות לאילת ותביא להמשך הירידה במחירי הטיסה שנרשמה בשנה האחרונה. לדבריו, הדבר גם יסייע לממש את פוטנציאל הביקוש הקיים בקו.

נזכיר כי לפני כשנה החליט שר התחבורה לאשר לחברת אל-על לבצע לראשונה טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת לצד ארקיע וישראייר. על-פי אותה ההחלטה, יכולה אל-על להפעיל עד 3 טיסות יומיות לכל כיוון בין נתב"ג לאילת, ב-5 מתוך 7 ימי השבוע ובהיצע שאינו עולה על 430 מושבים ליום, לכל כיוון.

בהחלטת השר כץ מחודש פברואר 2010 נקבע עוד כי בתום 6 חודשים מתחילת הטיסות על-ידי אל-על תיבחן השפעת כניסת החברה לקו, ובהתאם לכך יוחלט אם להגדיל את תדירויות הטיסה לאילת.

מנתוני דוח כלכלי שבוצע על-ידי משרד רואי חשבון חיצוני עולה כי כניסת אל-על לפעילות בקו לאילת הביאה לגידול של כ-24% במספר הטסים לאילת, לעומת התקופה המקבילה של השנה הקודמת ולירידה במחיר כרטיס הטיסה הממוצע. כמו כן, נרשמה עלייה במספר התיירים והלינות בבתי-המלון באילת.

בנוסף לכך, נרשם היצע רב יותר של תדירויות טיסה בנתב"ג. חברות ארקיע וישראייר הציגו עלייה במספר הטסים מנתב"ג לאילת, במחצית הראשונה של שנת 2010, לעומת התקופה המקבילה של שנת 2009. לעומת זאת, חברות ארקיע וישראייר רשמו ירידה במספר הטסים משדה-דב.

בסך-הכול ארקיע וישראייר רשמו עלייה של כ-2% במספר הנוסעים הכולל לאילת.

מישראייר נמסר כי "מדובר בהלצה לא מוצלחת ובהחלטה שגויה. הגדלת התחרות על הקו לאילת מיותרת ותפגע בסופו של דבר בצרכנים. אנו קוראים לשר התחבורה לשנות את החלטתו בהקדם".

מארקיע נמסר כי "חברת ארקיע מצרה על כך שבהחלטה זו מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, ושר התחבורה, ישראל כץ, נותנים שוב יד להעצמת כוחה של אל-על, תוך רמיסת חברות התעופה הקטנות עד כדי חיסול, ותוך הגדלת הריכוזיות במשק. ארקיע תמהה כיצד התקבלה ההמלצה להיטיב שוב עם אל-על, לאור העובדה כי זו לא עמדה במצגים שהציגה בפני משרד התחבורה לפני קבלת הרישיון להפעלת הקו לפני כשנה. ארקיע תביע את מכלול עמדותיה בפני השר במסגרת השימוע".