נרקומנים וסוטי מין ברוטשילד

ראש עיריית ת"א רון חולדאי מודע היטב לפגעי שדרות רוטשילד - אבל לא מזיז זרת

נסו להשיג את רון חולדאי בימים אלה, אם אינכם עיתונאים או מנהיגי מחאה אלא סתם אזרחי העיר שהוא מנהל. כשהוא מסתובב ברוטשילד כגביר באחוזתו רחבת הידיים, נהנה מנופה של כיכר הבימה המתחדשת - עליה שומרים 24 שעות ביממה עשרות אנשי ביטחון לבל ישחית אותה ההמון הזועם - שמכלה את זעמו בשדרה עצמה.

חכם חולדאי הזה, שהכריז בתחילת מחאת האוהלים שיזדקק למיליוני שקלים לשיפוץ השדרה כשתסתיים.

עברייני מין ונרקומנים בשדרה

לא אחדש שאנחנו, השכנים, מתלוננים בשבועות האחרונים על המטרדים שהביאו איתם אלפי המוחים. מעולם לא התלוננו על המחאה עצמה, רובנו מתומכיה הנלהבים וצועדיה החרוצים. שבועיים החרשנו כדי לתת רוח גבית. אחר כך התלוננו על אוזלת היד של העירייה, שלא דאגה לפינוי אשפה, לשירותים כימיים שימנעו את עשיית הצרכים בחצרות ולפיקוח עירוני בסיסי. התלוננו על אוזלת יד המשטרה שלא נתנה פתרון לעברייני המין, סוחרי הסמים והנרקומנים שהסתובבו, לעתים בעירום מלא, ברחבי השדרה.

העירייה שלחה אותנו למשטרה, המשטרה לעירייה, המוחים גלגלו עיניים והבטיחו לנסות. התאחדות הסטודנטים היו היחידים שהורו למאהלים שלהם להפסיק עם ההופעות אחרי 22:00 ועומדים בכך עד היום. השאר, גם כשניסו להשליט סדר, גורשו על ידי הקבוצות השונות שהשתלטו על המרחב הציבורי.

מאות אוהלים ריקים

בשבוע האחרון מודים גם מארגני המחאה שהמאהל הגיע לנקודת שבר. ברור לחלוטין למה - מאות האוהלים ריקים ומלבד אחדים המאוישים על ידי קומץ מוחים עיקש, ברוטשילד ובבן גוריון, לנים בעיקר נרקומנים, הומלסים וקבוצות שונות ומשונות, שמצאו מקום ממנו לא מגרשים אותם ועוד מחלקים להם אוכל בחינם.

דיווחים על ניסיונות אונס, גנבות, פריצות לבתי השכונה (לעתים רק כדי לעשות צרכים בשקט.) הביאו פשוט לכלום. בשבוע שעבר הדליקו בין האוהלים מנגל. ניסיונות להפנות את תשומת לב הרשויות בטלפון במשך שעתיים, לא הועילו. רק בנס זה נגמר בשלום.

סיינטולוגים וברסלבים

מלבד האנשים הזקוקים לגופי הרווחה, מאוכלסת השדרה בקבוצות מיסיונריות, שאינן רצויות בכל מקום אחר בשאר השנה: הסיינטולוגיה הקימה מתחם ותרמה חשמל לשדרה כולה, עמותת ערבות שמאחוריה עומדת הקבלה (כן, זו של מדונה) מחזיקה מתחם שגדל מדי יום. אתמול, כבכל ערב, קיימו מופע של זמר אנונימי בקולי קולות. פעילים שהגיעו מההפגנה באבן גבירול החלו במריבה עם אנשי הקבלה הטפילים, שהמחאה אינה מעניינם.

בתווך יושבת לה קבוצת ברסלבים, שפשוט מתופפים כל הלילה. בפינת רחוב שינקין מתקיים מתחם גדול ומסוגר של אלכוהוליסטים ונרקומנים שהתבצרו בו ומאיימים על השכונה.

כל הטיפוסים האלה, מצאו מרחב חינמי שלא נוגעים בו, במרחק מטרים ספורים מבתיהם של התושבים, שמגדלים ילדים והולכים לעבודה ותוהים מי הפקיר אותם במדינת החוק הנקראת מדינת ישראל.

למה מחכים חולדאי והמשטרה?

מי אמור לשמור על הסדר במרחב הציבורי שבו כולנו גרים? בינתיים המשטרה עושה מניפולציות של נחמדות ואוזן קשבת, רושמת עוד תלונות, עוברת בשדרה בניידות עם חלונות סגורים ולא עושה דבר. היא, כך רמזו לנו קצינים בכירים, מחכה לבקשה רשמית מראש העיר.

בעירייה הודיעו לנו שיש הוראה מהמרחב שלא לעשות כלום. מי זה המרחב? הפנו אותנו ללשכת ראש העיר. בלשכה החזירו אלינו פקידים סימפטיים אך חסרי תועלת.

למה מחכים חולדאי והמשטרה? ניסיונות אונס וסמים שהתרחשו ותועדו לא חמורים מספיק כנראה. חולדאי מעניק זירה חינמית למיסיונרים ולאנשים שרשויות הרווחה והחוק צריכים לטפל בהם. את השכנים משלמי המסים הוא מפקיר. המשטרה מעלימה עין מתלונות הדיירים. אנחנו, אגב, צעדנו ונצעד גם בשבת הבאה, בהפגנת המיליון. לנו חשוב צדק חברתי.