התוכנית הכלכלית של ליברמן: סבסוד מעונות והורדת מסים

עלות התוכנית: 6 מיליארד שקל ■ מקורות המימון: העלאת מס על רווחי הון בבורסה, החלת מס ירושה ועוד

סבסוד מעונות יום לגילאי 3 חודשים עד 5 שנים למשפחות בהן 2 ההורים עובדים, ריווח מדרגות המס, דמי אבטלה לעצמאים, ערבות ממשלתית למשכנתאות, הורדת מחירי החשמל, ביטו"ל המע"מ על המים לצריכה ביתית, חיזוק הפריפריה והגדלת מצבת עובדי המדינה מ-38% מסך שוק העבודה ל-50%. אלו הנקודות העיקריות של התוכנית הכלכלית של מפלגת ישראל ביתנו, על רקע המחאה החברתית.

עלות התוכנית, להערכת ישראל ביתנו, נאמדת ב-5.7-6 מיליארד שקל. ומהם מקורות המימון? העלאת מס החברות ב-1%, בחינה מחודשת של הפטורים ממס בישראל, העלאת מס רווחי הון ב-3% (לעומת 15%-20% הנהוגים היום), הנהגת מס ירושה לירושות "גדולות במיוחד", קיצוץ של 1.5 מיליארד שקל בתקציב הביטחון וביטול תקרת ההכנסה לתשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות.

"לא ייתכן מצב בו 38% מהאוכלוסייה נושאת על גבה את כלל המשק! מטרת ישראל ביתנו היא לטפח אוכלוסייה זו ואת אלה שתרמו בעבר לשוק העבודה (גמלאים) ולתת להם ביטחון כלכלי ורווחה", נכתב בהודעה שהוציאה המפלגה לתקשורת. "המחאה החברתית המתרחשת בשבועות האחרונים מצביעה על בעיות אמיתיות בקרב אותה אוכלוסיה. הממשלה חייבת לפעול במהירות וביעילות על מנת להביא פתרונות ויישומים אמיתיים. ברור שלא ניתן לפתור את כל הבעיות מיד אך חייבים להחליט מהו סדר העדיפויות הנכון, ולהסביר לציבור באופן גלוי וכן עם אלו בעיות בכוונתנו להתמודד בתחילה ומהו טווח הזמן לפתרונן".