ישראל ביתנו לנתניהו: לכנס את הקבינט לדיון בתוכנית שלנו

התכנית של ישראל ביתנו, בהיקף של כ-6 מיליארד שקל, מבוססת על שינוי סדרי העדיפויות בתקציב המדינה, ללא פריצה של מסגרת התקציב ■ ליברמן מבקש לכנס את הקבינט החברתי-כלכלי

מפלגת "ישראל ביתנו" דורשת מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכנס בדחיפות דיון בקבינט החברתי כלכלי, בו תידון התוכנית הכלכלית של המפלגה, ולהתחיל ביישומה. כך, במכתב ששלחה המפלגה בראשות אביגדור ליברמן, לנתניהו.

התכנית של ישראל ביתנו, בהיקף של כ-6 מיליארד שקל, מבוססת על שינוי סדרי העדיפויות בתקציב המדינה, ללא פריצה של מסגרת התקציב. בין הצעדים המרכזיים הכלולים בתכנית ניתן למנות סבסוד מעונות יום, ריווח מדרגות מס ההכנסה, מיצוי נקודות זכות מבוזבזות, מתן דמי אבטלה לעצמאים, טיפול במצוקת הדיור באמצעות ערבות ממשלתית למשכנתאות או הקצאת 15% לזכאים מסך הדירות בכל בניין שנבנה על קרקע מוזלת, בנייה מתוקצבת של יחידות דיור מוגן, ועוד.

המקורות למימון התכנית ימומנו, בין היתר, באמצעות העלאת מס החברות ושינוי מדיניות המיסוי במדינת ישראל.

במפלגה מציינים כי שינוי שיטת הממשל הינו חלק בלתי נפרד מהתוכנית הכוללת לשיפור המצב החברתי לטווח הארוך, אך נושא זה יידון במסגרות אחרות.

עוד אומרים בישראל ביתנו כי "מיותר לציין כי התוכנית המוצעת לדיון הינה התוכנית המעשית היחידה שהובאה במלואה לידיעת הציבור והיא עונה על המצוקות המיידיות תוך שמירה על מסגרת הגרעון והתקציב. מפלגת ישראל ביתנו רואה חשיבות רבה, בהיותה חלק מרכזי בממשלה ה-32 בראשותך, בנקיטת צעדים ממשיים ודחופים לפתרון הבעיות החברתיות והכלכליות".