החרם על תנובה מתחיל היום; אריק שור: זה לא הוגן

מנכ"ל תנובה: "צריך להגיע לפתרון כולל שכולם ישתתפו בו; לא נוכל לשאת אותו לבד" ■ יו"ר אגודת הסטודנטים: "לאריק שור לא נעשה שום עוול. סוף-סוף הציבור לוקח אחריות על גורלו"

חרם הסטודנטים על תנובה מתחיל היום (ב'), לאחר ההכנות הרבות וההפגנה שקיימו אתמול (א') הסטודנטים מול ביתה של זהבית כהן, יו"ר החברה. המוחים דורשים מהחברה להוזיל את מוצרי החלב ב-30%-35% באופן רוחבי, וטוענים כי תנובה שולטת ביותר מ-50% משוק החלב, כך שיש ביכולתה להשפיע על מתחרותיה.

"צריך להגיע לפתרון כולל שכולם ישתתפו בו; לא נוכל לשאת אותו לבד", אמר היום אריק שור, מנכ"ל תנובה, בראיון לגלי צה"ל. "הפתרון חייב להיות ארוך-טווח ולהכיל את כל הגורמים בשרשרת".

שור אמר אתמול בשיחה עם "גלובס" כי בכוונת החברה לפתוח בגל של מבצעים על מוצרים שונים, ובכך להתמודד עם החרם. היום הוא טען בראיון לגלי צה"ל כי החרם על תנובה לבדה אינו הוגן, שכן לטענתו החברה לא יכולה להביא לבדה את השינוי בשוק.

מנגד, כאמור, טוענים הסטודנטים כי תנובה שולטת בשוק מוצרי החלב ומעלה מחירים ללא הצדקה, כאשר המתחרות - שטראוס וטרה - "מיישרות קו" עימה.

"לא נעשה עוול"

רן ליבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, מסר בתגובה: "אריק שור חושב שנעשה לו עוול כי הוא לא רגיל למציאות החדשה במדינת ישראל, בה אזרחים מבקשים דין וחשבון לא רק מאנשי ציבור אלא גם מחברות מסחריות שעשוקות אותנו.

"מדיניות התמחור השרירותית של תנובה, המחזיקה בלמעלה מ-50% משוק החלב בישראל, היא אחד הגורמים להאמרת מחירו של סל מוצרי המזון בשנים האחרונות. מאז שנת 2008, גם כשמחירי המטרה של החלב ירדו - תנובה העלתה את מחירי מוצריה לרשתות השיווק.

"לאריק שור לא נעשה שום עוול. סוף-סוף הציבור לוקח אחריות על גורלו ופועל למען עתידו במדינה הזו".