עמיר פרץ: "לשכת נתניהו ואנשי הליכוד מסייעים ליחימוביץ'"

לקראת סיבוב שני בעבודה: שני המועמדים לראשות המפלגה לוחצים על יצחק (בוז'י) הרצוג ועמרם מצנע להעביר את התמיכה אליהם

לאחר שאף אחד מהמועמדים לא הצליח אמש לגרוף למעלה מ-40% מקולות המצביעים, יעלו בשבוע הבא שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ לסיבוב שני בניסיון לכבוש את ראשות מפלגת העבודה.

את השבוע הקרוב יקדישו השניים להפעלת לחצים על יצחק (בוז'י) הרצוג ועל עמרם מצנע להעביר את תמיכתם בהם. יחימוביץ' ופרץ פנו הבוקר (ג') למצביעיהם של הרצוג ומצנע וביקשו כי יצביעו עבורם בסיבוב השני. בראיון לרשת ב' הודתה יחימוביץ' כי לא העריכה נכון את הכוח של הרצוג ואמרה כי היא זקוקה לו לצידה וכי תציע לו להיות "שותף" שלה אם תנצח.

הרצוג הודיע הבוקר כי אין לו כוונה להודיע בשלב הזה במי יתמוך. "בימים הקרובים אודיע על החלטתי. כל האופציות פתוחות", אמר הרצוג והדגיש כי הקו שינחה אותו הוא בחירה במועמד שלא יפלג את המפלגה. "מה שחשוב לי זה לראות איך מפלגת העבודה תישמר מאוחדת ומלוכדת. יש לי אחריות להבטיח את טובתה של מפלגת העבודה. אני לא מתכוון להחליט עכשיו ולהודיע במי אתמוך", אמר.

עם היוודע תוצאות הבחירות, הפשילו העולים לסיבוב השני שרוולים: פרץ היה הראשון להוריד את הכפפות ויצא במתקפה על יריבתו. בראיון לרשת ב' אמר פרץ כי אנשי הליכוד ולשכת ראש הממשלה סייעו ליחימוביץ' בבחירות המקדימות. פרץ רמז בדבריו ליחסים החמים השוררים בין יחימוביץ' לח"כ חיים כץ מהליכוד המשמש גם כיו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, הידוע ביכולותיו לשינוע מצביעים. "היא גררה את התקשורת והסקרים בספינים נגד בוז'י ומצנע, הפעילה כוחנות בקלפיות וכיוונה למקומות הנמוכים ביותר בפוליטיקה הישראלית. אי אפשר להאשים אותה בתמימות", אמר פרץ בראיון והוסיף כי "כולם נהרו אחרי הספינים של שלי יחימוביץ' - הסקרים, התקשורת, הפוליטיקה - ונהגו בחוסר הגינות כלפי בוז'י, שהיה מועמד ראוי ונתן פייט בלתי רגיל".

יחימוביץ' דחתה את ההאשמות של פרץ ואמרה שהדברים הם חסרי שחר. במשדר "בחצי היום" ברשת ב' אמרה יחימוביץ' כי זו השתלחות מאוד אלימה, ואין בכוונתה להיגרר למקום הזה, משום שהיא משוכנעת שמצביעי העבודה חשים סלידה ממילים כאלה.