בכירים ב'פד' תוקפים את ה"טוויסט": "התוכנית לא אפקטיבית"

דניס לוקהארט, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב באטלנטה, על תוכנית שינוי תמהיל האג"ח של ה'פד': "אינה התרופה לכל המחלות בכלכלה שלנו" ■ נשיא הפדרל ריזרב בדלאס, ריצ'רד פישר: "התוכנית לא תביא ליצירת מקומות תעסוקה"

נשיא הפדרל ריזרב בדלאס, ריצ'רד פישר, יוצא היום (ג') נגד תוכנית הפד שזכתה לשם כינוי "אופריישן טוויסט" וצופה כי התוכנית תתאפיין בחוסר יעילות ואף עלולה ללכת נגד המטרה שלשמה היא מיועדת ולא להביא ליצירת מקומות תעסוקה.

בנאום מיוחד שנשא הבכיר בפד, פישר בדלאס, העלה פישר את הערכות הרווחות בזירה העיסקית שלפיהן התוכנית תפגע בבנקים ובקרנות הפנסיה ואף תקשה על הכלכלה להתמודד ללא תוכנית משמעותית של הקלה כמותית ע"י הפד.

נציין כי פישר היה אחד משלושת הבכירים בפדרל ריזרב שהתנגד נחרצות לתוכנית "אופריישן טוויסט" של הפד. נזכיר כי מדובר בתוכנית להמרת אג"ח קצרות טווח באג"ח ארוכות טווח בהיקף כולל של 400 מיליארד דולר ותוקפה עד סוף יוני 2012.

"זו לא התרופה"

המהלך האחרון של הפדרל ריזרב לתמרוץ השווקים, בדמות תוכנית "אופריישן טוויסט" עליה הכריז באחרונה היו"ר בן ברננקי, תיצור "השפעה חיובית מתונה" בלבד על השווקים - כך מאמין דניס לוקהארט (Dennis Lockhart), נשיא שלוחת הפדרל ריזרב באטלנטה.

"התוכנית הזו אינה תרופה לכל המחלות בכלכלה שלנו", אמר לוקהארט, בהתייחסו לתוכנית לשינוי תמהיל האג"ח המצוי ברשות ה'פד' - בהיקף של 400 מיליארד דולר. "זה לא יתקן הכל, אבל זה יעזור".

לדבריו של לוקהארט, שולחת הפדרל ריזרב באטלנטה הורידה את תחזיות הצמיחה המקומיות ל-15 החודשים הקרובים, אבל הוא "לא צופה תרחיש של מיתון כפול". "האינפלציה צפוייה לרדת לרמות נורמליות יותר בחודשים הקרובים", לדבריו.

הכלכלן טרח להתייחס גם למשבר החוב באירופה, ודיבר על האפשרות שיוון תכריז על חדלות פירעון: "זה האיום הגדול ביותר להתאוששות של הכלכלה העולמית בימים אלה", אמר לוקהארט - שיהווה חלק מבכירי ה'פד' אשר ישתתפו בהחלטות הריבית, החל משנת 2012.