ריק פרי: "ברננקי לא יהיה יו"ר ה'פד'; נפסיק להדפיס כסף"

מושל טקסס והמועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות ארה"ב: "אם ברננקי יגיע לבקר בטקסס - נתייחס אליו באופן די מגעיל" ■ לדבריו, שוק התעסוקה המקרטע הוא הבעיה המרכזית של ארה"ב

בן ברננקי לא יכהן יותר כיו"ר הפדרל ריזרב והבנק המרכזי יפסיק להדפיס כסף תחת כהונתו של ריק פרי, מושל טקסס והמועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות ארה"ב - כך אמר היום (ה') פרי בריאיון ל-CNBC.

"המסר לבן ברננקי צריך להיות ברור - מדיניות מוניטארית שמטרתה לכסות על מדיניות פיסקאלית גרועה, היא גרועה לא פחות בעצמה", דברי פרי. "אנחנו רואים את ה'פד' מתערב בדברים שהוא לא צריך להתעסק בהם. להדפיס כסף זה לא משהו שעוזר, כשהדולר שנמצא בכיסו של האזרח שווה פחות, והסיכון לאינפלציה גובר".

עוד אמר פרי כי אם ברננקי ימצא את עצמו מבקר בטקסס, "נתייחס אליו באופן די מגעיל". באשר לרצון הרפובליקנים לקצץ בתוכניות רשת הביטחון הלאומית אשר נשיא ארה"ב, אובמה, חפץ בייקרן, אמר: "מי שמפחיד אנשים ואומר שהולכים להרוס להם את הביטוח הלאומי, הוא פשוט חסר אחריות".

"אנחנו מדברים על איך לתקן את המצב בארה"ב", הסביר פרי, שהתייחס גם לשוק התעסוקה המקרטע בארה"ב: "חוסר האפשרות להחזיק במשרה מכובדת ולפרנס את המשפחה - היא הבעיה המרכזית בארה"ב כיום. אנחנו צריכים לטפל בזה".