"לפד יש עוד תחמושת בקנה, אם תהיה הדרדרות - נגיב"

כך אמר היום נגיד הפדרל ריזרב של סנט לואיס, ג'יימס בולארד ■ "הצמיחה החלשה מציבה את הכלכלה בעמדה לא טובה לזעזועים אפשריים"

"לפדרל ריזרב יש עוד תחמושת בקנה, ולמעשה התחמושת שלו לעולם אינה נגמרת. אם תהיה הדרדרות נוספת במצב הכלכלה האמריקנית נגיב בהתאם". כך אמר היום נגיד הפדרל ריזרב של סנט לואיס, ג'יימס בולארד, בנאום סאן דייגו.

"הצמיחה החלשה מציבה את הכלכלה בעמדה לא טובה לזעזועים אפשריים", הוסיף בולארד.

נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, התייחס שלשום (ד') למצבו הקשה של שוק העבודה בארה"ב ואמר כי "מדובר במשבר לאומי". בנאום בקליבלנד אמר ברננקי כי "שיעור האבטלה הוא קרוב ל-10% כבר מספר שנים וכ-45% המובטלים נמצאים במצב של חוסר תעסוקה 6 חודשים או יותר. על הבית הלבן והקונגרס לפעול בדחיפות וליצור דרכים בכדי לאפשר לאנשים האלה לחזור לשוק העבודה ולשפר את המיומנויות שלהם". עוד אמר ברננקי כי "הפדרל ריזרב פועל ועושה ככל שביכולתו אבל הוא מוגבל בסך הכל".

בהתיחסות לשוק הנדל"ן המקרטע אמר ברננקי כי "על המימשל לחשוב על דרכים יצירתיות ונחושות במטרה לתמוך בהתאוששות השוק, שחשיבותו לכלכלה גבוהה מאוד". בשבוע שעבר הכריז הפדרל ריזרב על Operation Twist, כלומר מכירת אג"ח ממשלתיות לטווח קצר בהיקף של כ-400 מיליארד דולר וביצוע השקעות באג"ח ארוכות יותר, במטרה להוריד את התשואה ולהקל על חברות, תאגיגים ועל האזרח הפשוט שמתקשה בתשלומי המשכנתא החודשיים.

ובינתיים המשקיעים לא מאמינים כי תוכנית "אופריישן טוויסט" שהשיק יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, לשינוי תמהיל האג"ח אשר ברשות הבנק המרכזי, תצליח לאושש את שוק התעסוקה המקרטע בארה"ב - כך עולה מסקר המשקיעים של "בלומברג". 78% מהנשאלים בסקר טוענים כי תוכנית ה'פד' להחליף אג"ח קצרות טווח בארוכות טווח, בהיקף של 400 מיליארד דולר, לא תוביל ליצירת מקומות עבודה חדשים בארה"ב. הסקר בוצע בקרב 1,031 משקיעים, אנליסטים וסוחרים אשר רשומים לשירותי המידע של "בלומברג".