עיכובים קשים בטיסות ליוון וממנה; אלפי ישראלים תקועים

פקחי הטיסה ביוון חידשו הבוקר את העיצומים ללא הודעה מוקדמת ■ אלפי ישראלים - שבשל המשבר עם טורקיה המירו את חופשתם ליוון - נתקעו בנתב"ג ובשדות-התעופה ביוון

זה קורה שוב: פקחי הטיסה ביוון חידשו הבוקר (א') את העיצומים ללא הודעה מוקדמת. התוצאה: עיכובים קשים בטיסות ליוון וממנה ואלפי ישראלים עצבניים.

עיצומי הפקחים ביוון גרמו היום לעיכובים של שעות ארוכות בהמראות מנתב"ג לאיי יוון וכן ליעדים נוספים באירופה החולפים במרחב האווירי של יוון. אלפי ישראלים - שבשל המשבר עם טורקיה המירו את חופשתם ליוון - נתקעו בנתב"ג ובשדות-התעופה ביוון מבלי יכולת לדעת מתי תמריא טיסתם ליעדה.

כך למשל, טיסת סאן דור מישראל לרודוס עוכבה (נכון לכתיבת שורות אלה) במשך 6 שעות, וטיסות אל-על ליעדים שונים באירופה החולפים במרחב האווירי של יוון עוכבו אף הן בכשעתיים וחצי.

זו הפעם השנייה בתקופה האחרונה שהפקחים היווניים פותחים בעיצומים ללא הודעה מוקדמת. בפעם הקודמת: ביום חמישי האחרון, העיכובים שנגרמו אילצו למשל את אל-על להקדים בשעתיים את טיסתה מישראל לאתונה ביום המחרת, יום שישי, וכך גם את טיסתה בחזרה מאתונה לישראל.

אלא שבניגוד לשבוע שעבר, שאופיין בתנועת נוסעים לא גדולה יחסית בשל יום הכיפורים, היום, עם צאת מערכת החינוך לחופשת סוכות, תוכננה "רכבת אווירית" של חברות התעופה הישראליות לאיי יוון.

גורמים בתעופה הישראלית מסרו כי הם עומדים בקשר שוטף עם רשויות התעופה ביוון ומקווים שהמשבר ייפתר ולא ישנה.

מישראייר נמסר כי הטיסה שלה שהייתה אמורה לצאת מנתב"ג לאתונה בשעה 10:15 הבוקר, נדחתה לפי שעה ל-15:00, וזאת בהתאם להודעת היוונים לפיה השביתה תימשך היום לפחות ל-6 שעות. עוד נמסר כי כ-170 נוסעי הטיסה המעוכבים בנתב"ג מקבלים סנדוויצ'ים ושתייה קלה.

מארקיע נמסר כי כמו כל חברות התעופה האחרות, החברה עוקבת אחרי ההתפתחויות ומקווה שהעיצומים יפסקו במהרה.