השפיץ של הקריאייטיב: דוגמאות ל-3 קמפיינים בקטגוריית הרכב

פולקסווגן גולף יוצאת מאוסלו ונוסעת לצפון. באיזה מקטע כביש ייגמר לה הדלק? המנחש יקבל את הרכב במתנה

עצור! קטלוג לפניך!

Fiat Punto: Street Evo

אחת מעבודות הפרסום המעניינות ביותר שבהן נתקלתי היא בכלל אפליקציה סלולרית. מדובר במיזם עתיר דמיון של פרסומאי פיאט במדריד: במהלך השקת ה"פונטו" החדשה הם בחרו לוותר על קטלוג הרכב המודפס המסורתי ולהחליפו במשהו שונה לגמרי: קטלוג אינטראקטיבי המבוסס על תמרורי דרכים.

הרעיון היה שכל תמרור מתפקד בעצם כסוג של ברקוד המופעל ברגע שהנהג מכוון לעברו את מכשיר הסלולר. קידוד התמרורים לתוך האפליקציה נעשה כמובן מראש ועם הרבה היגיון: סרקת שלט "עצור"? תיחשף מיד לנתונים על מערכת הבלימה של הרכב. סרקת שלט "עיקול חד לפניך"? על צג הסלולרי יופיע כל מה שאתה צריך לדעת על מערכת ההיגוי, וכך הלאה. קטלוג רכב חי.

* למה אהבתי? הפרסומאים של פיאט הצליחו לייצר אלטרנטיבה חדשנית לקטלוג המודפס הוותיק, ובדרך גם הפכו אלפי תמרורים תמימים לשלטי חוצות ללא תשלום.

דבר לקיר

BMW: Walls - MPowered Performance

סרטון ההשקה הוויראלי שליווה את השקת דגם הקופה החדש של BMW טיפס בתוך ימים לראש רשימת הסרטים הנצפים ביו-טיוב, וזה לא קרה במקרה. מדובר באחד מקטעי הווידיאו המרשימים שיצא לי לראות. בסדרה של צילומים עוצרי נשימה אנחנו עוקבים אחר המכונית כשהיא שועטת קדימה בכביש מדברי מבודד.

אבל זה לא הכול, על הכביש הוצבו קירות בטון אימתניים שבהם נפערו חורים גדולים.

כל חור כזה עוצב כך שהרכב יכול לעבור דרכו רק בזווית מסוימת, ורק בתנאי שהמכונית איננה סוטה ממסלולה אפילו בסנטימטר. ברררר.

לנהג המרוצים שמאחורי ההגה זה כנראה לא מפריע, הוא שועט קדימה דרך הקירות תוך שהוא מסובב בזריזות את ההגה, מחליק באלגנטיות אל תוך החורים בדיוק מצמרר ומשאיר מאחוריו עשן צמיגים סמיך וסימני החלקה ארוכים.

* למה אהבתי? הודות לרעיון הפשוט (עוצמה דיוק) ובזכות האימפקט הוויזואלי יוצא הדופן.

רולטה נורבגית

Volkswagen: BlueMotion Roulette

כיצד מצליחים להמחיש עניין כל-כך אמורפי כמו צריכת דלק חסכונית? בפולקסווגן נורבגיה מצאו פתרון יצירתי: בעזרת שירות המפות של גוגל הם הפכו את אחד הכבישים המרכזיים בנורבגיה ללוח רולטה ענק וחילקו אותו ל-80 אלף מקטעים.

לאחר מכן ביקשו מהציבור להמר בזמן אמת מתי ייגמר הדלק במיכל של מכונית גולף היוצאת מאוסלו צפונה. המנצח, איך לא, יקבל את המכונית במתנה.

כדי להצליח במשחק ולנחש נכון, המשתתפים נאלצו לצלול לאתר החברה וללמוד היטב את מערכת צריכת הדלק החדשנית של פולקסווגן (BlueMotion).

* למה אהבתי? האינטגרציה בין טלוויזיה, פייסבוק, גוגל וקידום מכירות היא מושלמת. כמו כן, פולקסווגן הצליחו להעניק משמעות מוחשית וסקסית לנושא הכי משעמם בעולם: צריכת דלק.

הכותב הוא שותף וסמנכ"ל קריאייטיב בגליקמן-נטלר-סמסונוב.