ערוץ 10 יפטר כ-30 עובדים בשל מצבו הכספי הקשה

‎‎הפיטורים הם עקב מצבו הכספי הקשה של ערוץ 10 והפסקת הזרמות הכספים מצד בעלי המניות ■ בערוץ לא שוללים פיטורים של כתבים מחברת החדשות‏

‎‎ערוץ 10 בוחן את פיטוריהם של עשרות עובדים עקב מצבו הכספי והתזרימי הקשה. בימים הקרובים תחל הנהלת הערוץ בהליך של שימועים לפני פיטורים לכ-25-30 עובדים מחברת החדשות ומהמטה של הערוץ. בערוץ לא שוללים את פיטוריהם של כתבים מחברת החדשות.

"מכלול הבעיות של הערוץ הביאו אותה להחליט לנקוט בצעד הכואב הזה. אין לנו ברירה", אומר בכיר בערוץ.

‏ההחלטה על קיצוץ רוחבי בכוח-אדם נובעת מ-3 סיבות מרכזיות: בראש ובראשונה, מצבו התזרימי הבעייתי של הערוץ; שנית, עלות המעבר השנתית של חברת החדשות לנווה-אילן שצפויה לעמוד על כ-12 מיליון שקל מדי שנה - זאת בנוסף לעלות חד-פעמית של עשרות מיליוני שקלים; שלישית, בחודשים מאי-יוני-יולי נוצר פער גדול של עשרות מיליוני שקלים בין ההוצאות לבין צפי ההכנסות משוק הפרסום, שנמצא באחרונה בשפל.

‏‏"תוספת העלות העצומה שתהיה לפעילות השוטפת של החדשות בשל המעבר לירושלים, דווקא בתקופה קשה מאוד מבחינת שוק הפרסום, היא דבר שמעמיד אותנו במצב קשה", אמר ל"גלובס" גורם בכיר בערוץ 10, שהוסיף כי הדבר הוביל לכך שכבר בתקופה הקרובה "לא תהיה לנו ברירה ונצטרך לנקוט גם בצעדים כואבים".

‏‎‎קיצוץ רוחבי

‏הקיצוץ המיועד בתקנים צפוי להיות רוחבי, כך שמתוך 130 אנשי מטה ו-350 אנשי חברת החדשות יקוצצו כ-25-30 עובדים, כאשר אחת המטרות המרכזיות היא לפגוע כמה שפחות מתחום התוכן.

בשלב זה הכוונה היא לפטר בין 6 ל-8 עובדים מהמטה של הערוץ, שכולל בין היתר את מחלקת משאבי אנוש, אנשי שיווק ומכירות, אנשי יחסי ציבור, והנהלת חשבונות. יתר המפוטרים יגיעו מחברת החדשות, שתצטרך להחליט בעצמה איזה עובדים לפטר.

השאיפה היא לקצץ בתקן של עובדי המעטפת של חברת החדשות - תחקירנים, עוזרים הפקה, מפיקים זוטרים, אנשי מכירות והנהלת חשבונות. יחד עם זאת, בערוץ לא מוציאים מכלל אפשרות גם פיטורים של אנשים מתחום התוכן, ובהם גם כתבים שהצטרפו באחרונה לערוץ.

‏זה למעלה מחודשיים שאף אחד מבעלי המניות של ערוץ 10 אינו מזרים כספים לערוץ. ארנון מילצ'ן, שמחזיק כ-24% מהמניות הביע מזמן את רצונו למכור אותם ואינו מעביר כספים כבר זמן רב. רון לאודר, שבבעלותו כ-25% מהמניות, הפסיק להזרים כספים לערוץ לפני כחודשיים; ובעל השליטה בערוץ, יוסי מימן, עם 51% מהמניות, כבר אינו מזרים כספים כבר למעלה משישה חודשים.

‏כפי שפורסם ב"גלובס", בימים אלה בוחנים מספר גורמים את כניסתם לערוץ, ובהם מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, שביקר בשבוע שעבר בערוץ יחד עם עורכי דינו וכן איש העסקים חזי בצלאל.

‏מערוץ 10 נמסר בתגובה: "כמו כל ענף הטלוויזיה, גם אנחנו נפגעים מההאטה הדרמטית בביקושים לפרסום, דבר שהביא אותנו לתוצאות עסקיות קשות בשנת 2011. אנו נוקטים בפעולות על מנת להיערך למצב החדש".