ההמלצות החמות: 6 מניות האנרגיה המומלצות של ברקליס

כלכלני ברקליס ממליצים על 6 חברות הפועלות בתחומים מגוונים בסקטור האנרגיה האמריקני, ומציבים לחלקן מחירי יעד שאפתניים

כלכלני ברקליס קפיטל פרסמו לאחרונה את הערכותיהם לקראת 2012. בברקליס מאמינים כי המצב הכלכלי בארה"ב טוב יותר, באופן יחסי, לעומת המצב באירופה. החששות מגלישה למיתון נוסף בארה"ב נראים כיום מוגזמים ורווחיות החברות טובה יחסית.

הסכנות העיקריות לסקטור האנרגיה האמריקני באות מההתפחויות הגלובליות, ובעיקר מהחלטות פוליטיות שאמנם לא צפויות אבל לדעת כלכלני ברקליס צפויות להשתפר בשנה הבאה. בברקליס גם ממליצים על 6 המניות המועדפות בסקטור.

1. Baker Hughes . החברה פועלת בתחום של אספקת שירותים לחברות קידוחי נפט וגז טבעי. שווי שוק של כ-19.6 מיליארד דולר לאחר ירידה של כ-20% בשנה האחרונה. כלכלני ברקליס מציבים מחיר יעד של 89 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של 44.93 דולר. מכפיל נוכחי צפוי של כ-9 אולם לדעת ברקליס מכפיל 13 מתאים יותר לחברה.

2. EQT Corporation (סימול: EQT). מניית החברה, הפועלת בתחום הגז הטבעי, רשמה עלייה של 21% בשנה האחרונה למרות הצניחה במחיר הגז הטבעי. שווי שוק של כ-8 מיליארד דולר. כלכלני ברקליס מציבים מחיר יעד של 70 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של 53.3 דולר. בקצב ההפקה הנוכחי מאגרי הגז של החברה יספיקו ל-150 שנה.

3. Markwest Energy Partners (סימול: MWE). עוסקת באיסוף, עיבוד והפצה של גז טבעי בארה"ב. שווי שוק של כ-4.6 מיליארד דולר לאחר עלייה של כ-31% בשנה האחרונה. תשואת דיבידנד של כ-5.4%. כלכלני ברקליס מציבים מחיר יעד של 57 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של 53.66 דולר. כלכלני ברקליס מאמינים שלחברה יש את פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בתחום ה-MLP.

4. נובל אנרג'י . החברה ידועה כמעט לכל משקיע ישראלי עקב פעילותה האינטנסיבית בשטח הימי של ישראל ביחד עם קבוצת דלק, ישראמקו ורציו. כלכלני ברקליס מציבים מחיר יעד של 123 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של 87.78 דולר. בברקליס מאמינים שלחברה יש את פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר מבין חברות האנרגיה.

5. Plains Exploration & Production (סימול: PXP). חברת אנרגיה עצמאית העוסקת ברכישת רשיונות לחיפושי וקידוחי נפט וגז טבעי. שווי שוק של כ-4.5 מיליארד דולר. כלכלני ברקליס מציבים מחיר יעד של 55 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של 32.25 דולר. בברקליס מאמינים שלחברה יש פוטנציאל לצמיחה של יותר מ-10% בכל אחת מהשנים הבאות בעיקר בגלל התוכניות שלה לקידוחים ב-Eagle Ford, קליפורניה ומפרץ מקסיקו.

6. טסורו . חברת אנרגיה עצמאית בתחום הזיקוק וההפצה של דלקים ומוצרים שונים. שווי שוק של כ-3 מיליארד דולר. כלכלני ברקליס מציבים מחיר יעד של 46 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של 21.22 דולר, כלומר פוטנציאל לזינוק של יותר מ-100%.