היכונו לפקקי ענק בשבוע הבא: עיני ואדרעי ישביתו את הרכבת בימים ב', ד' ו-ו' עד להודעה חדשה

מסתמן: מדינת ישראל כולה תיכנס לשבוע פקקים בגלל שעיני ויו"ר הרכבת, אורי יוגב, לא הצליחו להגיע להסכמה בעניין... הפרטת עבודת התחזוקה של הקרונות החדשים ■ גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים ברכבת: "מקווה שהציבור מבין"

היכונו לבלגן בכבישים בשבוע הבא: ועד עובדי הרכבת יחד עם ההסתדרות הודיעו היום על כוונתם להתחיל בסדרת שיבושים חריפים בתנועת הרכבות במהלך השבוע הבא. על פי הודעה שהוציאה ההסתדרות, תנועת הרכבות תושבת כליל בכל רחבי הארץ בימים שני, רביעי ושישי. בהודעת ההסתדרות נאמר שמדובר בהשבתה - יום כן, יום לא - שתימשך עד להודעה חדשה.

ההחלטה על השיבושים התקבלה לאחר משא ומתן שניהל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במשך חודש עם יו"ר דריקטוריון הרכבת, אורי יוגב, וזאת במטרה למצוא פתרון במחלוקת בעניין הפרטת עבודת התחזוקה של הקרונות החדשים לחברת "בומברדייה".

השביתה כאמור באה על רקע כוונת רכבת ישראל להפריט את מערך תחזוקת הרכבות של החברה ולהעביר אותה לידי יצרנית הקרונות. בחודש שעבר נמנעה שביתה כללית ברכבת ברגע האחרון לאחר שעיני ויוגב סיכמו על פתיחת משא ומתן בינהם.

"מסתבר שגם בדרג הגבוה לא מוכנה ההנהלה לקבל שום הצעה שהיצענו והיא נחושה להכניס עובדי קבלן", אמר אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה. "הצענו לממש את כל היעדים לגבי עמידה ביעדים ותפוקות, הצענו לבחון את העמידה במטלות אלו לאחר תקופה שתיקבע. הדבר היחיד שביקשנו לא להביא עובדי קבלן. לצערנו הרב משרד האוצר ויו"ר הדריקטוריון מתנגדים".

"ניהלנו מו"מ במטרה להגיע להבנה. אבל לא ניתן שדור העתיד של הרכבת יהיה במעמד נחות בהעסקה קבלנית", נימקה גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים. "עשינו הכל כדי להפחית את הפגיעה בציבור הנוסעים. אני מקווה שהיום הציבור מבין יותר שעניין עובדי הקבלן הוא עקרוני".

ברכבת ישראל אמרו בתגובה להודעה: "חברת רכבת ישראל זקוקה לשינוי והיא מקדמת שינויים מבניים הכרחיים על מנת שתוכל לעמוד ביעדיה העתידיים ובצמיחה האדירה הצפויה לה ולשפר את השירות לנוסעים".

"כפי שהדגשנו בעבר, אין כל תוכנית להפרטה, לא תהיה כל פגיעה בעובדי הרכבת הקיימים - לא בשכרם ולא במקום עבודתם - נהפוך הוא. השינויים נועדו לחזק את החברה וליצור תשתית מתאימה להרחבת פעילותה של הרכבת, ולצורך כך ממשיכה החברה כל העת לקלוט עובדים נוספים על מנת לעמוד במשימות אלו", נכתב בלשון התגובה של הרכבת.

"רכבת ישראל לא מתכננת לקלוט "דור עתיד בהעסקה קבלנית" כפי שמתארת יו"ר ועד העובדים, והיא תמשיך ותקלוט עובדים תחת ההסכם הקיבוצי. צר לנו כי יו"ר הוועד ממשיכה להיות עסוקה בפלגנות, תוך הטעיית העובדים והציבור הרחב ותוך שימוש במונחים שאינם רלוונטיים למציאות, במקום לנהל מו"מ ענייני ולהביא לפתרון המחלוקות הקיימות ושיפור שירותי הרכבת לטובת הציבור בישראל. אנו מקווים כי יו"ר הוועד תבחר בדרך של מו"מ ולא בפגיעה בציבור הנוסעים", נאמר בתגובה.