ערוץ 10 ואבוט-המאירי: "'האח הגדול' אינו פורמט מקורי"

הדברים נאמרו בכתב הגנה לתביעה שהגישה אנדמול, בעלת הזכויות בפורמט "האח הגדול", נגד ערוץ 10 ואבוט-המאירי בטענה כי "הדור הבא" מהווה העתקה בוטה

"התוכנית 'האח הגדול' איננה ראשונית או מקורית כלל, וכל המצוי בה קיים היה כבר בתוכניות רבות אחרות, קודמות לה, אשר רובן שודרו בחו"ל" - כך טוענים ערוץ 10 וחברת אבוט-המאירי בכתב ההגנה לתביעה של חברת אנדמול נגדם, לפיה הפורמט של תוכנית הריאליטי "הדור הבא 24/7" הינו העתקה מודעת ובוטה של "האח הגדול". ערוץ 10 ואבוט-המאירי ביקשו מבית המשפט לדחות את התביעה על הסף.

בדצמבר הגישה ענקית התקשורת האירופית אנדמול תביעה בסך 3 מיליון שקם נגד ערוץ 10 וחברת ההפקות אבוט-המאירי, מפיקת "הדור הבא", בטענה כי התוכנית ששודרה בערוץ 10 מהווה העתקה של "האח הגדול" המשודרת בישראל בערוץ 2 על-ידי קשת, ובכך מפרה את זכויות היוצרים של חברת אנדמול, בעלת הזכויות העולמית בפורמט הריאליטי "האח הגדול".

בכתב ההגנה מטעם ישראל 10 וחברת אבוט-המאירי - שהוגש בידי עורכות הדין תמר תורג'מן-קדם ויעל רימר ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' וכן עו"ד יוסף ברוך - נטען כי הטענות של אנדמול אינן נכונות כלל, וכי כל מטרתן למנוע תחרות ראויה בשוק הפקות תוכניות הריאליטי.

ערוץ 10 ואבוט-המאירי טוענים כי "האח הגדול" איננה פורמט מקורי, ולכן אין לה זכות כלשהי לתבוע אחרות.

"עוד קודם לתוכנית 'האח הגדול', הופקו ושודרו ברחבי העולם תוכניות אחרות, בהן אותו הרעיון יושם באופן כמעט זהה", נכתב בכתב ההגנה. "ברחבי העולם משודרת מזה 26 עונות התוכנית 'Real world' של רשת הטלוויזיה MTV. תוכנית זו, אשר הנה אחת מתוכניות הריאליטי הוותיקות בעולם - ואשר קדמה לתוכנית 'האח הגדול' - מציגה מדי עונה את חייהם של כ-10 מתמודדים המתגוררים בבית משותף למשך מספר חודשים. במסגרת התוכנית מוצגות מערכות היחסים בין המשתתפים, המצולמים באמצעות מספר רב של מצלמות במשך 24 שעות ביממה".

עוד טוענות הנתבעות כי "הדור הבא 24/7" היא פיתוח חדש ועצמאי שלהן. בין היתר הן טוענות כי במרכז התוכנית "הדור הבא 24/7" מצוי "סיפור אהבה" וחיפוש של רווקים ורווקות אחר האהבה המתאימה להם - זאת בשונה מ"האח הגדול".

לדברי ערוץ 10 ואבוט-המאירי, "במרכז 'הדור הבא 24/7' מצוי 'סיפור אהבה' וחיפוש של רווקים ורווקות אחר האהבה המתאימה להם... התוכנית מתמקדת ברווק אחד נחשק המבקש לבחור את המתאימה לו מבין 18 בנות... הרווקות מתגוררות יחד עימו בווילה מיוחדת ו'בתנאי מעבדה' שמיועדים ליצור סיפור אהבה".

עוד נכתב כי בשונה מ"האח הגדול", שם כולם מועמדים להדחה - ב"הדור הבא" הרווקים זוכים למעמד עדיף על פני הרווקות ואינם מועמדים כלל להדחה.