יותר מ-100% ב-3 שנים? סקטור אטרקטיבי בסיכון נמוך

סקטור התשתיות מספק כיום תשואת דיבידנד ממוצעת של יותר מ-4% לעומת כ-2% בלבד באג"ח מימשל ל-10 שנים

הריבית הנמוכה מאוד בארה"ב, שצפויה לדמור על רמתה גם בשנתיים הבאות, יוצרת מצבים מעניינים והזדמנויות השקעה. התשואה על אג"ח מימשל ל-10 שנים עומדת סביב ה-2% בלבד כך שיש לא מעט חברות חזקות שמעניקות היום תשואת דיבידנד גבוהה הרבה יותר ויש חברות אחרות, כמו אפל, שלא חילקו עד היום דיבידנדים ושוקלות להתחיל לחלק מכיוון שקופת המזומנים הענקית שלהן מניבה תשואה מאוד נמוכה.

האנליסט ברט אברסול ( Brett Eversole) פרסם באתר Dailywealth מאמר מעניין על סקטור עם פוטנציאל גבוה להניב תשואה של יותר מ-100% בפרק זמן של כ-3 שנים. והעיקר - מניות הסקטור נחשבות לבטוחות באופן יחסי ומניבות תשואת דיבידנד גבוהה.

כלומר, גם ותסריט העליות החדות לא יתממש הסיכון שבהפסד ההשקעה נמוך יחסית, וזה סוג ההשקעה שכל משקיע אמור לתור אחריו ללא הרף.

מדובר על סקטור התשתיות, שכמעט כל החברות הפועלות בו, המספקות שירותים כגון חשמל, מים, אנרגיה, תקשורת ועוד, הן "משעממות" מאוד. וה"שעמום" הזה הוא, כידוע, אחד האויבים הגדולים של הרבה מאוד סוחרים המחפשים ריגושים מסוגים שונים בשוק המניות.

בכל אופן, אברסול, בדק את התנהלות הסקטור ב-60 השנים האחרונות ומצא 3 פעמים בהן נוצר מצב דומה לזה הקיים היום ובכל אחת מהפעמים זינקו מניות הסקטור ביותר מ-100%: ב-1,956 ב-120%, ב-1974 ב-119% ובשנת 2003 בכ-184% (אגב, מ-1,974 ועד היום הניב הסקטור תשואה של יותר מ-2,000%).

כיום מציע הסקטור תשואת דיבידנד ממוצעת של יותר מ-4%. אבל, אם משווים את המרווח בין תשואת הדיבידנד לתשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים מוצאים שבממוצע ב-60 השנים האחרונות עמד המרווח על 1%-. כלומר, האג"ח הממשלתי הניב תשואה הגבוהה בכ-1% מדיבידנד הסקטור. ואילו היום המרווח הוא כ-2.2% לטובת הסקטור.

כאמור, היו 3 מקרים בעבר שהמרווח היה גבוה מ-2% והמניות זינקו לאחר מכן. מאז 2009 המרווח גבוה מ-2% (עם הפסקות קצרות...) ומאז טיפס הסקטור ב-58% ועדיין המרווח גבוה מ-2%.

הדרך הקלה ביותר להשקעה בסקטור היא באמצעות תעודת הסל XLU המחזיקה ב-34 מניות בתחום התשתיות בארה"ב ויש לה תשואת דיבידנד של כ-4% כיום.