שופרסל מתרחבת: פותחת 13 חנויות אקספרס

זאת בנוסף ל-25 חנויות ומתחמים של אורגניק מרקט ■ מודה לראשונה כי תסגור סניפים הפסדיים ■ המהלכים באים על רקע ההרעה בתוצאותיה הכספיות ב-2011

רשת שופרסל ממשיכה בתוכנית ההתרחבות המואצת: במהלך השנה הנוכחית תפתח הרשת 11 חנויות "שופרסל אקספרס", לאחר שמתחילת השנה היא פתחה כבר שני סניפים. כיום מונה רשת חנויות הנוחות של שופרסל 19 סניפים, כך שעד סוף השנה היא תמנה 30 סניפים.

בהתאם לתוכנית האסטרטגית שאישר הדירקטוריון לפני ימים אחדים, שופרסל תמשיך בפתיחת חנויות "שופרסל אקספרס" בקצב של 15-20 חנויות בכל שנה, עד להגעת הרשת לפריסה של 100 סניפים.

התפתחותה של "שופרסל אקספרס" מתאפשרת הודות לאסטרטגיה של הרשת לרכוש מינימרקטים קיימים ולהסב אותם ל"שופרסל אקספרס". במהלך 2011 השקיעה שופרסל 5 מיליון שקל ברכישת חנויות.

השקעה במכירות המקוונות

מנוע צמיחה נוסף של שופרסל הוא רשת חנויות "אורגניק מרקט" למזון אורגני, פעילות שבמסגרתה מפעילה היום שופרסל גם מתחמים אורגניים בסניפים תחת השם "גרין". תוכנית העבודה של הרשת כוללת את הכפלת החנויות והמתחמים האורגניים עד לסוף השנה הנוכחית.

שופרסל כבר חנכה השנה סניף של "אורגניק מרקט", והרשת מונה 9 סניפים עצמאיים וכן 17 מתחמי "גרין". עד סוף השנה תגיע הפעילות ל-50 סניפים.

בשופרסל מתכננים להאיץ גם את התפתחות המכירות המקוונות באתר "שופרסל ישיר", כאשר היעד הוא להכפיל את מכירות האתר בתוך 5 שנים.

בבסיס התוכנית האסטרטגית החדשה של הרשת ישנה המשכיות של אסטרטגיית ההתרחבות ופתיחת הסניפים. כיום יש לרשת שופרסל 267 סניפים, מתוכם 89 סניפי שופרסל שלי, 84 סניפי שופרסל דיל, 66 סניפי "יש", 19 סניפי אקספרס ו-9 סניפי אורגניק מרקט.

השטח המסחרי של חנויות שופרסל עומד היום על 526 אלף מ"ר, ובשופרסל מתכוונים להמשיך ולפתוח סניפים בשטח כולל של 15-20 אלף מ"ר בשנה. גידול כזה נרשם גם בשנתיים האחרונות.

עם זאת, לראשונה מאשרים בשופרסל את החשיפה ב"גלובס" על הההחלטה לסגור סניפים הפסדיים.

מהלך אסטרטגי נוסף שמתכננת שופרסל הוא בחלק הלוגיסטי. החברה רכשה לפני חודשים אחדים שטח של 50 דונם בשוהם לצורך הקמת מרכז לוגיסטי (מרלו"ג) נוסף שצפוי לפעול החל מסוף 2014. הקמת המרלו"ג הנוסף תאפשר לשופרסל להחליף מספר מחסנים שהיא שוכרת היום ולאחד את פעילותם, באופן שיביא להתייעלות ושיפור שרשרת האספקה.

שופרסל חתמה את שנת 2011 עם הרעה בתוצאות הכספיות על רקע המחאה החברתית והתחרות המתגברת. הכנסותיה השנתיות צמחו אמנם ב-4.2% ל-11.6 מיליארד שקל, אבל שופרסל רושמת סטגנציה במכירות חנויות זהות. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.6% בלבד, לעומת שיעור של 4.6% ב-2010. יתרה מכך, ברבעון הרביעי של 2011 נשחק שיעור הרווח התפעולי עד ל-2.8%.

בשורה התחתונה צנח הרווח הנקי של הרשת ב-17.5% והסתכם ב-276 מיליון שקל.

התוכנית האסטרטגית של שופרסל ל-2012

* פתיחת 13 חנויות של "שופרסל אקספרס"

* פתיחת 25 חנויות עצמאיות ומתחמים בקונספט האורגני "גרין"

* הכפלת מכירות "שופרסל ישיר" בתוך 5 שנים

* הגדלת השטחים המסחריים בקצב של 15-20 אלף מ"ר בשנה

* סגירת סניפים הפסדיים

* הקמת מרלו"ג נוסף בשהם שייפתח בסוף 2014