העליון דחה בקשת דלק נדל"ן לארכה לתשלום 2 מיליון שקל

המחוזי קבע כי דלק נדל"ן תשלם את הסכום לזכיין "בית הפנקייק", והחברה ביקשה עיכוב ביצוע ■ דלק נדל"ן: "לאור היותנו חדלי פירעון, גיוס הסכום הינו מורכב ביותר"

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, דחה את בקשתה של דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, לארכה של שבוע לביצוע ההחלטה הקובעת כי על החברה להפקיד 50% מסכום הפיצוי (העומד על יותר מ-2 מיליון שקל) שנפסק שהיא תשלם לזכיין של רשת "בית הפנקייק המקורי" בקופת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ולשלם 50% נוספים לזכיין.

‏בבקשתה של דלק נדל"ן לקבלת ארכה, כותבת החברה על מצבה הכספי: "מיום קבלת ההחלטה עושה החברה כל שביכולתה על מנת לבצע את פסק הדין. אלא מה? לאור היות המבקשת חדלת פירעון, גיוס הסכום הנדרש הינו מורכב ביותר, כפוף למגבלות הדין החלות על חברות חדלות פירעון ותלוי בצדדים שלישיים, ולא עלה בידי המבקשת להסדיר את העמדת מלוא סכום פסק הדין בפרק זמן של שבוע ימים כפי שנקבע בהחלטה, באופן שיעמוד במגבלות החלות על המבקשת לאור מצבה".

‏כזכור, בחודש נובמבר האחרון פורסם ב"גלובס" כי שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דרורה פלפל, פסקה כי דלק נדל"ן תפצה זכיין של רשת "בית הפנקייק המקורי" ביותר מ-2 מיליון שקל, לאחר שלא עמדה בהבטחה לגבי מספר מקומות החניה במרכז המסחרי "‏Time Out‏ בית לחם הגלילית", בו השכירה לזכיין שטח למסעדה. זאת בעקבות תביעה שהגיש הזכיין נגד דלק נדל"ן, בטענה כי נגרמו לו נזקים עקב הפרת חוזה השכירות בינו לבינה, חוסר תום-לב בניהול המשא-ומתן ובקיום החוזה, הטעיה והצגת מצגי-שווא.

‏דלק נדל"ן הגישה לעליון בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין של פלפל. שופט העליון יורם דנציגר קיבל את בקשתה של דלק נדל"ן באופן חלקי וקבע כי היא תפקיד 50% מכספי הפיצוי שנפסקו במחוזי בקופת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, עד להכרעה בערעור שהגישה החברה. הוא קבע כי ההפקדה תבוצע לא יאוחר מ-7 ימי עסקים מיום מתן ההחלטה, שהתקבלה ב-22 בפברואר. כן הוא קבע כי יתרת הכספים (50%) תשולם לזכיין "בית הפנקייק" ללא עיכוב, ולא יאוחר מ-7 ימי עסקים מיום ההחלטה.

‏דלק נדל"ן הגישה לעליון, כאמור, בקשה למתן ארכה של שבוע ימים לביצוע החלטה זו, "לאור גובהו של הסכום שנפסק לחובת החברה בפסק הדין של המחוזי". לדברי החברה, דרושה לה ארכה של שבוע כדי "לעשות כל שביכולתה למצות את כל הניסיונות לגייס את הסכום הניכר שנפסק בפסק הדין ולפעול בהתאם להחלטתה, והכול במסגרת מגבלות הדין החל עליה".

‏דנציגר דחה בקשה זו של דלק נדל"ן ביום חמישי האחרון. יצויין כי קודם לכן פתח הזכיין תיק הוצאה לפועל נגד דלק נדל"ן. את הזכיין ייצגו עורכי הדין דוד שידלובר ויהודית וינמן.

מדלק נדל"ן נמסר כי "לאחר שהגישה ערעור לבית המשפט העליון, פנתה דלק נדל"ן בבקשה לעכב את ביצוע פסק הדין שניתן במחוזי. החלטת בית המשפט מתייחסת לתנאי לצורך עיכוב ביצוע בלבד. לאור מצבה המשפטי והפיננסי של דלק נדל"ן לא בוצעו התשלומים לצורך עיכוב הביצוע. בכל הקשור לביצוע פסק הדין של המחוזי, דלק נדל"ן פועלת בנוגע לתשלום שנפסק בבית המשפט המחוזי בהתאם לייעוץ משפטי, בהתחשב במצבה הפיננסי והמשפטי".