על ה-FACE

כדאי לזכור שאנחנו בשוק משתולל, היסטרי שיכול להפוך גם לשורי ■ הנפקת פייסבוק וסנטימנט הצרכנים לא הצליחו להפחית את הפחד

אז התמיכה לתל אביב 25 לא עבדה. קורה. אם כל תמיכה הייתה עובדת וכל התנגדות הייתה עובדת השוק היה מתכנס לנקודה. בימים אלו זו לא בהכרח אפשרות גרועה אבל בד"כ היא לא זו שמאפשרת להרוויח. סביר שאזור ה-1,100 ישמש עכשיו רמת התנגדות ואם לא הוא אז אזור ה-1,125. הכיוון הכללי של גרף סיום המסחר ביום חמישי הוא למטה. כל מהלך ירידה מהאזור הזה יחזק את ההסתברות להתפתחות גל יורד משמעותי. זאת משום שהוא יאשר את פריצת קו המגמה העולה ויפחית את ההסתברות שתתברר כפריצת סרק.

כדאי לזכור שאנחנו בשוק משתולל, היסטרי שיכול להפוך גם לשורי אם אנשים יזכרו שהדברים הגדולים המפחידים כבר כאן כמה שנים והדברים הקטנים הם בעצם קטנים שנופחו על ידי המדיה והתנהגות העדר. אז, אם יש לכם בראש מניות שירדו הרבה, שיש להם בסיס תמיכה טוב ויש לכם הערכה כלכלית טובה לגבי החברות שהן מייצגות, אפשר לנצל את הבלבול בשווקים ולקנות. זה לא טכני במובן הגרפי אבל כן במובן של הפסיכולוגיה של ההשקעות.

השוק לא קיבל LIKE, לעת עתה

הנפקת פייסבוק (שלא תגמלה, בסופו של יום, את הרוכשים ב-38 דולר) וסנטימנט הצרכנים לא הצליחו להפחית את הפחד בוול סטריט ועניינים כמו ההפסד של JPM מדליקים שוב את מפות המשבר הפיננסי בתודעת המשקיעים. מניות שעד לפני כמה חודשים היו אלטרנטיבת ההשקעה הכמעט יחידה נזרקות ללא רחם, מדד ה-VIX עולה ותשואות אגרות החוב האמריקאיות יורדות לרמה בלתי כלכלית בעליל.

משמעויות:

  1. קשה מאוד לגבש אסטרטגיות ארוכת טווח. באותה מידה שהשוק יכול להתרסק, סוף שבוע של שיקול דעת וכמה הצהרות ממנהיגי העולם יזכירו למשקיעים שהמניות הן זולות וכו'.
  2. צריך לחפש את מה שמעבר להגיון ולהרגל. לקנות את הפחד, לקנות את מה שנזרק מסיבות של נזילות ולא ערך ולפעול רק כשאתם בטוחים שזה לא תגובה אוטומטית לתצוגת מסך.
  3. בהיבט הטכני, מתנדי ה-S&P500 הגיעו לרמות קיצון והמדד הגיע לתמיכת פיבונאצ'י. זמן טוב לתיקון למעלה. הממוצע הנע ל-200 יום שוכן ב-1278. אולי תהיה שם בדיקה ובכל מקרה תהיה התייחסות.
  4. יידרש משהו דרמטי בשביל להוריד את השוק ללא תיקון עולה ומשהו דרמטי בשביל להפוך את המגמה. לכן, השבוע הבא עשוי להיות תנודתי במיוחד.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.