תקלה באל-על: הטסים לאילת עוכבו בגלל תקלה בבלמים

נוסעים בטיסה מנתב"ג לאילת עוכבו בשדה במשך שעה, לאחר שהתגלתה תקלה בבלמי המטוס שיועד לטיסה ■ אל-על: "בטיחות הנוסעים היא נר לרגלנו"

תקלה נוספת במטוס אל-על התרחשה אמש (שבת): טיסה מנתב"ג לאילת התעכבה אתמול, לאחר שהתגלתה תקלה בבלמי המטוס המיועד - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי הנוסעים נאלצו להמתין כשעה בשדה התעופה, עד שצוות לטיסה מטוס חדש, אשר הגיע ליעדו בחצות וחצי במקום ב-22:00 (שעת הגג שיועדה במקור לטיסה).

מאל-על נמסר בתגובה: "במטוס שהיה אמור להמריא לאילת התגלתה תקלה במערכת הבלימה האוטומטית. בשל מסלול הנחיתה הקצר בשדה התעופה באילת, המצריך עצירה מבוקרת, היה צורך בהחלפת המטוס. הנוסעים הועברו למטוס חלופי, והטיסה המריאה באיחור. בטיחות הנוסעים והטיסה היא נר לרגלנו, ואיננו מתפשרים בנושא זה, קלה כחמורה".

אל-על, נזכיר, רשמה ב-2011 שנה קשה במיוחד עם הפסד של 49.4 מיליון דולר, על רקע עליית מחירי הדלק וכן זינוק בהיצק הטיסות לנתב"ג מצד חברות זרות - מה שהוביל לירידה נתח השוק של אל-על בנתב"ג בכ-8.6%, לצד ירידה קטנה בשיעור התפוסה בטיסותיה.

באחרונה נקשר שמה של אל-על במספר אירועים לא נעימים, ביניהם ביטול טיסתו של נשיא המדינה שמעון פרס בחברה, לאחר שדרשה שישלם תוספת של 4,700 דולר על העברת בלון חמצן במטוס (פרס טס לבסוף עם חברת אייר קנדה, וטייסי אל-על העבירו התנצלות מסודרת לנשיא).

לאור הקשיים בהם נתקלה החברה, פיטרה אל-על בחודשים האחרונים כ-200 עובדים, כך שבתחילת 2012 העסיקה חברת התעופה 5,791 עובדים, מהם 1,955 עובדים זמניים. זאת לעומת 5,964 עובדים שהעסיקה בתחילת 2011, מהם 2,150 עובדים זמניים. רוב המפוטרים בגל האחרון היו עובדים זמניים, אשר יכולים לעבוד בחברה פרק זמן של עד 5 שנים.