אתר mako גייס כתבים; בחדשות 2 ביקשו הבהרות

ב-mako טוענים כי הכתבים יכתבו כתבות מגזין וכי הם לא אמורים להחליף את מקומה של חברת חדשות 2 באתר

חברת חדשות ערוץ 2 ביררה מול הזכיינית קשת את מהות גיוסם של עיתונאים לאתר mako - כך נודע ל"גלובס".

אתר האינטרנט של חברת החדשות של ערוץ 2 "יושב" בתוך אתר הבית של רשת ובאתר mako של קשת. שתי הזכייניות הן חברות-האם של חדשות 2 ובעלות מניות בחברה. באחרונה גויסו ל-mako שורה של כתבים, בין היתר בתחומי הפלילים, והוכנסו עובדים נוספים לתפקידי עריכה.

על-פי גורמים המעורים בנושא, בכירים בהנהלת חדשות 2 פנו להנהלת האתר כדי לבדוק את מטרות הגיוס ולבחון אם מדובר במהלך שעשוי לפגוע בעבודת כתבי חברת החדשות.

בפגישה בין הצדדים הובהר לחדשות 2 כי מדובר בכתבים שיכתבו כתבות מגזין, וכי אין הם באים להחליף את מיקומה של חדשות 2 באתר כספקית מידע ראשוני. עיתונאי mako יכתבו בעיקר בעבור מהדורת סוף השבוע החדשה שהעלה mako, תחת השם "m", ובה כתבות מגזיניות וראיונות.

את העיסוק הספציפי בתחומים השונים אפשר גם לראות כפן נוסף של המאבק בין mako לאתר האינטרנט מבית "ידיעות אחרונות", ynet. בעוד mako מתבלט בתחומי הבידור השונים ובראשם תוכניות הטלוויזיה של קשת, ynet עדיין מוביל בתחומי התוכן החדשותי. הכתבים החדשים יכתבו טורים ופרשנויות לאתר, כמו גם סיפורי צבע וכתבות עומק רחבות יותר.

החוק טרם אושר

בעוד חדשות 2 היא חברה-בת של קשת ורשת, עתיד הקשר בינה לבין חברות-האם לוט בערפל. זאת לאור העובדה כי טרם אושר בכנסת החוק שמאפשר המשך החזקה משותפת של שתי הזכייניות בחברה במידה שאחת מהן תרצה להחזיק ערוץ טלוויזיה ברישיון. ללא אישור החוק ובמקרה שאכן תבקש אחת הזכייניות רישיון לפני 2015, אז חברת החדשות תישאר ברשות הזכיינית שתשאר בערוץ 2.

מ-mako נמסר כי "ערוץ החדשות האינטרנטי של חברת החדשות הוא בשר מבשרנו וחלק מהותי מ-mako מיום הקמתו. במקביל אנחנו מגבירים את העיסוק העיתונאי הבלעדי שלנו במגוון תחומים ואכן מעסיקים מספר כתבים שתפקידם לא להחליף את כתבי התחומים של חדשות 2 - אלא להוסיף זוויות חדשות, כתבות מגזיניות וטורים".

מחדשות 2 לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.