אלפים התפרעו בת"א וניפצו חלונות בנקים

(עדכון) - 85 איש נעצרו בעימותים בין הפעילים למשטרה ■ מפגין שנפצע: "אלה טיפות הדם המתוקות ביותר שיצאו מאפי" ■ סתיו שפיר: "מלמעלה מנסים לעצור את המחאה" ■ צפו בסרטונים מההפגנה הסוערת

המחאה החברתית מידרדרת לאלימות שלא נראתה בשנה שעברה: כ-2,000 בני אדם הפגינו אמש (מוצ"ש) בכיכר הבימה בתל-אביב. המפגינים חסמו צמתים באזור, ניפצו שמשות של בנקים והתעמתו עם המשטרה. בהמשך הם חסמו לזמן קצר את איילון דרום באזור תחנת רכבת מרכז, עד שפונו על-ידי המשטרה.

המפגינים התכנסו למחות על האלימות בה נקטו לכאורה השוטרים והפקחים שפינו את האוהל של דפני ליף ביום שישי. בסיום ההפגנה חלק מהפעילים חסמו לתנועה את אזור כיכר הבימה, עד שפונו כאמור על-ידי המשטרה.

לאחר מכן צעדו עשרות מפגינים לעבר רחוב אבן גבירול וחסמו את תנועת כלי הרכב באזור כיכר רבין. המשטרה פינתה את המפגינים מהמקום, ואלה בהמשך ירדו לנתיבי איילון וחסמו לזמן קצר את איילון דרום. בהמשך הם חסמו שוב את רחוב אבן גבירול.

המשטרה עצרה לחקירה כמה עשרות מהמתפרעים. חלק מהם רוכזו בסניף בנק לאומי שחלונותיו נופצו, והמבואה שלו שימשה כחדר עצורים מאולתר. הפרות הסדר נמשכו אל תוך השעות הקטנות של הלילה, כשהמתפרעים חסמו את רחוב אבן גבירול בתל-אביב.

האירועים הסתיימו רק לקראת השעה 03:00 לפנות בוקר. 85 בני אדם נעצרו מתחילת ההפגנה אמש.

"מה שאנו רואים בעיתונים הן תמונות מאוד מטעות של מה שבאמת קרה", ציינה אחת ממובילות המאבק החברתי, סתיו שפיר, והוסיפה: "המפגינים לא פרצו לתוך בנקים, אלא נכנסו לתוך האזורים הפתוחים ממילא, שבהם נמצאים הכספומטים".

עוד הוסיפה שפיר כי "הבנקים מסמלים את השיטה הכלכלית שאנו נאבקים נגדה בשנה האחרונה. השלטון פועל באלימות נגד אזרחיו. יש כאן יד מכוונת מלמעלה שמנסה לעצור את המחאה הזו".

"אלה טיפות הדם המתוקות ביותר שיצאו מאפי", אמר הפצוע ברק כהן, שנפגע בעימות עם השוטרים, לחדשות 2 באינטרנט. "אני נלחם כאן על הזכות ללכת ברחובות שלי - המשטרה לא תגיד לי לאן ללכת".

בשבועות האחרונים ניסו הפעילים לחדש את המחאה, ואתמול נעצרו 12 פעילים שניסו לחדש את המחאה ולהקים אוהל בשדרה. דפני ליף, שהייתה בין העצורים, סירבה להתפנות, נפגעה בידה ונזקקה לטיפול רפואי.