ח"כ אקוניס תוקף את המפגינים: "הם מזדהים עם חד"ש"

(עדכון) - "כששלמה ארצי ואייל גולן לא בסביבה וגם לא אלפי הישראלים, רואים שהם בעלי השקפת עולם קיצונית" ■ מפגינים שהוכו: "לא נישבר" ■ סתיו שפיר: "נמרחנו על הריצפה" ■ רני רהב: "המשטרה צריכה להיכנס בכל הכוח"

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) מעניק גיבוי למפגינים שיצאו אמש לרחובות אולם מגנה את האלימות שבה נקטו. " המחאה לגיטימית, אלימות והפרות סדר- לא לגיטימי", הוא אומר.

"מחאה היא כלי לגיטימי במשטר דמוקרטי, כל מי שרוצה למחות בכל עניין שהוא יכול לעשות זאת במסגרת החוק, אבל לא יכול להיות שחלק מהאנשים ייקחו לעצמם את החוק לידיים, יחסמו כבישים, יפרו את הסדר הציבורי, ינפצו חלונות ראווה וידרדרו את המחאה בשם הדמוקרטיה- לאנרכיה".

לדברי אקוניס, מדובר בקבוצה בעלת תפיסת עולם כלכלית קומוניסטית. "האנשים האלה מזדהים עם חד"ש, כשאמרתי את זה בשנה שעברה רבים העדיפו שלא להאמין אבל עכשיו כולם רואים את זה. כאשר אלפי ישראלים לא היו סביבם, כששלמה ארצי ואייל גולן לא היו שם ולא היו אלפי ישראלים כמו בשנה שעברה, ראו שמדובר באנשים בעלי השקפת עולם קיצונית מאוד שהביאה לקריסתן של יוון ספרד ופורטוגל ומביאה את אירופה כולה למשבר קשה מאוד".

לדבריו, "זאת זכותם להפגין ולמחות רק שיגידו את האמת לציבור, שהם רוצים שכלכלית ישראל תהיה כמו כלכלת יוון, ספרד ופורטוגל, אבל אם יחסמו כבישים וינפצו חלונות ראווה זה יביא לצדק חברתי? התשובה היא לא. האם מדיניות אחראית, נבונה, שקולה, שפותחת שווקים לתחרות כמו מה שהממשלה מובילה האם זה יביא לצדק חברתי? התשובה היא כן".