טיב טעם פותחת חברה למכירת דגים טריים כשרים

פעילות הדגים תתבצע בנפרד מהפעילות התעשייתית של החברה, שאינה כשרה ■ צפויה לפתוח סניפים של רשת הקמעונאות במודיעין, בחולון ובהרצליה פיתוח

אחרי שחרור ההצהרות בדבר הכוונה להוציא בעתיד הרחוק את החזיר מרשת טיב טעם , חברת טיב טעם עושה מהלך להסרת חסם נוסף שמונע ממנה להתפתח בשוק. ל"גלובס" נודע כי בתוך ימים ספורים תפתח טיב טעם חברה למכירת דגים טריים כשרים, וזאת לאחר שקיבלה כשרות מהרבנות של תל-אביב. פעילות חברת הדגים תתבצע בנפרד מהפעילות התעשייתית של טיב טעם, שאינה כשרה.

זו הפעם הראשונה מאז הקמתה של טיב טעם שהיא מקבלת הכשר כלשהו מהרבנות. "אנחנו יבואנים גדולים של דגים טריים. עד היום שיווקנו למערך הלא כשר. בנינו מערך כשר ומופרד, וקיבלנו אישור מהרבנות בתל-אביב. הרעיון הוא למכור למוסדות, חברות קייטרינג ולבתי-מלון. רוב בתי-המלון וחברות הקייטרינג הם כשרים. אני מקווה שעם הכניסה לשוק הכשר, נגדל משמעותית", אומר חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם.

לדבריו, פעילות הדגים כיום ברשת מניבה מכירות של 70 מיליון שקל בשנה.

- תכפילו את המכירות?

"בוודאי. לפחות. הדגים הם טרנד בריאותי".

בתחילת יולי ביצעה טיב טעם שינוי ארגוני שיתמוך בהתרחבותה. במסגרת זו הופרדה פעילותה התעשייה מפעילות היבוא. כיום יש לחברה 3 זרועות: האחת - הרשת הקמעונאית טיב טעם; השנייה - תעשייה הכוללת את מזרע ועמק חפר, שאוחדו למפעל אחד; והשלישית - חברת ישראקו, שהיא חברת יבוא ומכירה.

"אנחנו שמים דגש מאוד חזק על יבוא ומכירות מחוץ לרשת, למעדניות ולמסעדות. נהיה מאוד משמעותיים במכירה מחוץ לרשת, כולל פירות ים, מוצרי מזרע, גבינות ונקניקים. אנחנו הולכים לתקוף חזק את התחום. בנינו ארגון שכל כולו מוקדש למטרה הזאת", אומר שלום.

עוד מעדניות

3 שנים אחרי שטיב טעם יצאה מהעיר מודיעין ומכרה את הסניף למחסני כמעט חינם, שלום מכריז כי הרשת חוזרת אליה. לקראת ראש השנה צפויה הרשת לחנוך חנות בגודל של 500 מ"ר.

- הסניף במודיעין נסגר כיוון שקהל היעד בעיר מצומצם.

"תהיה מעדנייה יפה. במודיעין יש 80 אלף תושבים, ואני אסתדר עם 4,000-5,000 שיבואו".

רשת טיב טעם מונה היום 28 סניפים, כאשר 13 מתוכם הם סניפים עירוניים הפועלים תחת הקונספט "טיב טעם In the city". בנוסף, לרשת מעדנייה בגודל 110 מ"ר שנפתחה בהוד-השרון כפיילוט. המעדנייה כוללת קצביה ומכר של נקניקים, גבינות, פירות ים, שתייה חריפה, מאפים ורטבים. במעדנייה לא נמכרים מוצרי מכולת, מוצרי חלב, שתייה קלה או פירות וירקות.

לדברי שלום, בכוונת הרשת להרחיב את קונספט המעדנייה, ובתוך 3 חודשים לפתוח מעדנייה נוספת (170 מ"ר) בעיר אשדוד.

במקביל פועלת הרשת להרחבת הפריסה, והיא צפויה לחתום בקרוב על חוזים לפתיחת שני סופרמרקטים קטנים (500-600 מ"ר) בחולון והרצליה פיתוח.

רשת טיב טעם חתמה את הרבעון הראשון של 2012 עם סטגנציה במכירות, שהסתכמו ב-188.9 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם ב-1.3 מיליון שקל והיווה 0.7% מהמכירות.

גם תוצאותיה של חברת טיב טעם, הכוללת את הרשת ופעילות התעשייה, לא הביאו בשורה, והחברה חתמה את הרבעון עם הרעה בכל הפרמטרים. ההכנסות ברבעון הראשון קטנו ב-1.7% ל-236 מיליון שקל. הרווח הגולמי עמד על 75.2 מיליון שקל והיווה 31.9% מהמכירות. הרווח התפעולי נחתך ב-32% והסתכם בכ-3 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 4.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, החברה מסכמת את הרבעון עם צניחה של 83% ברווח הנקי, שהסתכם ב-313 אלף שקל בלבד.