עובדי ערוץ 10 לעופר עיני: התערב בדחיפות למען הצלת הערוץ

יו"ר ההסתדרות ייפגש מחר עם ועד עובדי הערוץ וידון עמם באפשרויות העומדות לפניהם ■ העובדים: "אנו מבוהלים מהאפשרות שנאבד את מקור פרנסתנו"

מאבק ההישרדות של עובדי ערוץ 10 עולה שלב: עובדי הערוץ פנו היום (א') ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בבקשה כי יפעל למענם באינטנסיביות בשבועיים הקרובים, יפעיל את כובד משקלו ויתערב בדחיפות "למען הצלת הערוץ".

במכתב שנשלח לעיני, עם עותקים לשר האוצר ושר התקשורת, כתבו העובדים כי בשם 400 המשפחות המתפרנסות מהערוץ ישירות ועוד אלפים המתפרנסים ממנו בעקיפין, "אנו מבקשים את עזרתך במציאת פתרון מול הגורמים המוסמכים, שיאפשר את פעילות הזכיין וחברת החדשות שלו גם בשנים הקרובות".

בעקבות הפנייה, עיני ייפגש מחר (ב') בשעות הבוקר עם נציגי ועד עובדי הערוץ וידון עמם באפשרויות העומדות לפניהם.

עובדי ערוץ 10 החליטו לנסות ולנצל את כוחה של ההסתדרות ואת כוחו של אשף המשא-ומתן, עופר עיני, ולצאת למאבק ציבורי להצלת מקום עבודתם. מחר יקיים ועד העובדים ישיבת חירום. בישיבה ידונו חברי הוועד בצעדים ופעולות לטובת הנושא.

במכתב שנשלח היום מספרים העובדים כי בפגישה שהתקיימה ביניהם לבין נציגי בעלי המניות, הובהר להם כי אלה מוכנים להשקיע בערוץ 10 עוד סכומי כסף ניכרים בשנים הקרובות - אך זאת בתנאי שהזרמת ההון תתבצע במקביל לדחייה או לפריסה של החובות.

"חרף העניין הציבורי העצום בהמשך קיומו של ערוץ 10", כותבים העובדים, "הסדרת החובות ההיסטוריים איננה מתקדמת כלל - שעה ששעון החול מתרוקן במהירות".

העובדים ממשיכים ומבהירים בפני עיני כי אם עד לתוך מושב הקיץ שמסתיים בעוד כשבועיים לא תאושר המלצת הרשות השנייה לפריסת תשלומי הערוץ, הרשות תיאלץ להודיע כי ערוץ 10 אינו זכאי לקבל רישיון.

"בתרחיש זה כולנו נידון לסגירה ולפיטורים המוניים, שכן במצב הקיים אין החברה רשאית לשדר לאחר שיפוג זיכיונה בסוף 2012... אנו מבוהלים מהאפשרות שנאבד את מקור פרנסתנו".

עובדי ערוץ 10 מזכירים לעיני כי רק לאחרונה הם בחרו להתאגד במסגרת ארגון העיתונאים החדש שהוקם בהסתדרות. "אין לנו אלא לפנות אליך בשם אלפי מתפרנסים ולבקש את עזרתך הדחופה: אנא, הפעל את כובד משקלה של ההסתדרות הכללית - כך שמפעל יצרני, המספק לציבור הרחב עיתונות מעולה ללא תשלום, יוכל להמשיך ולהתקיים בתנאי ודאות עסקית לאורך זמן".