מניית הערב: חברת הנדסה שטסה כ-57% במחזור "מפלצתי"

חברת CB&I הודיעה כי היא רוכשת את החברה תמורת 3.04 מיליארד דולר ■ העסקה משקפת שווי של 46 דולר למניה, קרי, פרימיום של כ-72% על מחיר הסגירה שלה ביום שישי

חברת שואו-גרופ (סימול: SHAW) מזנקת הערב (ב') בכ-57% לאחר שחברת CB&I הסכימה לרכוש אותה תמורת 3.04 מיליארד דולר בעסקה המשלבת מניות ומזומנים.

מחזיקי המניות של שואו-גרופ יקבלו 46 דולר למניה, קרי, פרמיום של 72% על מחיר הסגירה של מניית החברה ביום שישי. בשעות שלפני המסחר המנייה השלימה את הפער וזינקה בכ-70%, אך עם פתיחת המסחר היא נסחרה בעליות של כ-60%, עניין שמעיד על כך שהמשקיעים מצפים אף להצעה גבוה יותר.

"אנו נהיה חברה בעלת גיוון רחב ביותר, החל בסקטור האנרגיה וכלה בסקטור פיתוח הגז (LNG)", אומר פיליפ אשרמן, מנכ"ל חברת CB&I. "רכישת שואו-גרופ תעניק לנו את היכולות ואת המומחיות לספק ללקוחותנו מגוון רחב של פתרונות".

חברת שואו-גרופ נסחרת בשווי שוק של כ-2.8 מיליארד דולר והיא עוסקת במגוון רחב של פתרונות הנדסיים במספר רב של תחומים, כגון סקטור האנרגיה וסקטור התשתיות. אומנם בתחילת השנה החברה סבלה מירידה חדה בהכנסות אך לאחר מכן הודיעה כי סגמנט האנרגיה שלה החל להרוויח מהפרוייקטים הגרעיניים של ממשלת ארה"ב.

כאמור, החברה מזנקת בכ-57% ובמחזור עצום של כ-21 מיליון מניות, הרבה מעל מחזור המסחר הממוצע שלה ב-3 החודשים האחרונים שעומד על כ-937 אלף מניות.