בראיין בלסקי: "אנו ממשיכים להאמין כי השוק השורי בדרך"

בראיון ל"בלומברג" טוען מנכ"ל חברת הפיננסים BMO כי בשורה התחתונה גם אם רווחי החברות יהיו נמוכים ונתוני המאקרו שליליים, אין זה אומר כי שוקי המניות יחטפו חזק

לאחר שבחודשים האחרונים השווקים התקררו בשל החששות הגוברים מהאטה כלכלית והחרפה במשבר החוב האירופי, בימים האחרונים המשקיעים שואבים עידוד מהציפיה לפעולות מרחיבות של הבנקים המרכזיים בארה"ב ואירופה. בראיין בלסקי, מנכ"ל חברת BMO משתייך למחנה האופטימיים וטוען כי הגל השורי יימשך בתקופה הקרובה.

בראיון ל"בלומברג" בלסקי טוען כי למרות החוסר ביטחון של המשקיעים, המניות צפויות להמשיך ולעלות. בלסקי טען גם כי המשקיעים בעשור האחרון התמקדו יותר מדי בנתוני המאקרו במקום להתמקד בנתונים הפונדמנטלים של המניות.

"יש לנו כאן כשל בתקשורת", אמר בלסקי. "ברור כי למשקיעים קיימת בעיית אמון השנה ובגלל זה אנו רואים תנודתיות רבה יותר. עם זאת, אנו ממשיכים להאמין כי אנו בפתחו של שוק שורי גדול".

בלסקי המשיך ואמר: "אנו בעולם ההשקעות התרכזנו ב-10 שנים האחרונות בנתוני המאקרו ושכחנו שהנתונים הפונדמנטלים מגדירים את המניות. אנו יוצאים מנקודת הנחה ראשונית שהמניות מונעות ע"י רווחי החברות ואלו מניעים את הכלכלה".

במזכר ששלח ללקוחותיו, בלסקי ביחד עם ניקולאס רוקנובה, האסטרטג הראשי של החברה, טענו כי הגידול ברווחי החברות רגיש יותר לצמיחה בשווקים המתועררים כך שהם יכולים לגרום להאטה מסויימת בארה"ב. אולם, באותה נשימה הם כתבו גם כי התקדימים ההיסטורים מראים שהביצועים בשוקי המניות חזקים חרף העובדה שחלה האטה ברווחי החברות.

"אנו סוברים כי ההתאוששות האחרונה בשוק המניות הוא מעין תקדים למה שהולך לקרות בכלכלת ארה"ב - התאוששות במחצית השניה של השנה", בלסקי מוסיף וטוען כי בשורה התחתונה גם אם רווחי החברות יהיו נמוכים ונתוני המאקרו שליליים, אין זה אומר כי שוקי המניות יחטפו חזק.