מדידת הרייטינג באינטרנט: "גלובס" מוביל בין אתרי הכלכלה

נתוני ועדת המדרוג לחודש יולי: ל"גלובס" 14,000 גולשים ביום יותר מ"כלכליסט", 15,000 יותר מ"דה מרקר" ■ וואלה הוסיף כ-6% ביולי, ynet עלה ב-3% ■ זאפ מזנק; צניחה באתרי הספורט; רק 8% מהנוער צורכים חדשות באינטרנט

נתוני ועדת מדרוג האינטרנט לחודש יולי, המבוססים על מערכת גמיוס ישראל, מספקים לראשונה תמונה מלאה על הזירה הכלכלית באינטרנט של האתרים הבולטים בתחום, זאת לאחר הצטרפותו באיחור ניכר של אתר "כלכליסט" מבית "ידיעות אחרונות" למדידה.

מכה ל"כלכליסט"

התמונה הכוללת מראה כי "גלובס" ממשיך להיות האתר הכלכלי המוביל בכמות הגולשים הנאמנים על בסיס ממוצע הגולשים היומי, שעמד ביולי על 98.4 אלף גולשים בפועל - 15,000 גולשים ביום יותר מ"דה מרקר" ו-14,000 יותר מ"כלכליסט". ל"כלכליסט" 84 אלף גולשים, "דה מרקר" עם 83.1 אלף ו"ביזפורטל" עם 32.5 אלף.

נתונים אלה, שהינם נתוני אמת המבוססים על כניסות לשרתי האתרים הנמדדים, מפריכים לחלוטין את טענות "כלכליסט" להובלה בזירה הכלכלית - נתונים המתבססים רק על סקר המודעות הטלפונית המיושן TIM.

גמיוז
 גמיוז

מבחינת כמות גולשים חודשית, "דה מרקר" הביא ביולי 631.3 אלף גולשים, "גלובס" עם 563.8 אלף גולשים, "כלכליסט" עם 563.3 אלף גולשים ו"ביזפורטל" עם 166 אלף גולשים.

דפים נצפים: מיליון ל"גלובס", 445 אלף ל"כלכליסט"

אתר "גלובס" מוביל בפער ניכר גם בממוצע הדפים הנצפים ליום עם מיליון חשיפות בחודש יולי, לעומת "דה מרקר" עם 805.6 אלף חשיפות יומיות, "ביזפורטל" עם 505.2 אלף חשיפות ו"כלכליסט" עם 455.1 אלף חשיפות.

באשר לזמן שהייה ממוצע לגולש, "ביזפורטל" מוביל עם 4 שעות וחצי, אחריו "גלובס" עם 3 שעות ו-40 דקות, "כלכליסט" עם שעה ו-48 דקות ו"דה מרקר" עם שעה ו-7 דקות.

הנתונים שופכים אור גם על זהות הגולשים באתרים הכלכליים המובילים, כמו העובדה ש-60% מהגולשים הם גברים. עוד עולה כי 55%-70% מהגולשים באתרים הכלכליים גולשים לפחות לעוד אתר כלכלי נוסף.

נתון מעניין מראה כי אתר "גלובס" מוביל בקרב בעלי הכנסה גבוהה בהרבה מהממוצע, שקהל זה הוא גם זה שנוטה לבלות הכי הרבה זמן ממוצע בחודש באתרים הכלכליים (שש שעות ו-12 דקות).

כ-33% מהגולשים לאתרים הכלכליים קוראים עיתון יומי בתשלום על בסיס יומי. הנתונים גם מראים כי על קריאת העיתונים היומיים דווקא מעודדת גלישה מרובה יותר לאתרים הכלכליים, כשזמן שהייה הממוצע לגולש בחודש עומד על 5.5 שעות לאלה שקוראים עיתון יומי בתשלום מדי יום.

עוד עולה כי מרבית גולשי האתרים הכלכליים מגיעים מאזור המרכז (35%) ומהצפון (27%), וכי כמות הגולשים הנשואים גדולה פי 2 מכמות הגולשים הרווקים. הקהל העיקרי של האתרים הכלכליים הם אנשי ההיי-טק (כ-12%), ואחריהם אנשי השיווק והמכירות (כ-6.5%).

אגב, "גלובס" רושם בחודש יולי את העלייה השנייה הגבוהה ביותר במספר הגולשים החודשי מבין 20 האתרים הישראליים המובילים בישראל.

תנועת הגולשים ביולי: זאפ מזנק, אתרי הספורט צונחים

חודשי הקיץ משפיעים על שוק האינטרנט המקומ,י ובהתאם ניכרים שינויים בהרגלי הגלישה במהלך חודש יולי האחרון. הזינוק המשמעותי ביותר שנרשם במהלך יולי בקרב האתרים הישראליים המובילים הוא של אתר השוואת המחירים זאפ, ככל הנראה בשל הרצון של ישראלים להתחדש במוצרים חדשים לבית, במסגרת עונת השיפוצים ומעברי הדירות או אפילו כדי להשוות מחירי של חבילות תיירות בחופש הגדול.

על-פי נתוני ועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט, אתר זאפ רושם זינוק מפתיע של 33% במספר הגולשים בפועל החודשי (שמקפיץ אותו למקום ה-7 במדידה החודשית) ועובר את רף מיליון הגולשים, כשגם בממוצע הגולשים היומי הוא מזנק יפה עם גידול של 26%. מנגד, זאפ רושם ירידה של 14% בזמן השהייה הממוצע לגולש.

חבר נוסף בקבוצת זאפ, אתר דפי זהב, רשם גם הוא שיעורי עלייה יפים ביולי עם 12% בחודשי, 10% ביומי ו-15% בכמות הדפים הנצפים.

מהצד השני, הקיץ הביא איתו בשורות רעות לאתרי הספורט, שצנחו בחודש יולי אחרי שנגמר יורו 2012 ולפני שהאולימפיאדה בלונדון תפסה תאוצה. כך, אתר one רשם ירידה של 8% במספר הגולשים החודשי וירידה של 10% בממוצע הגולשים היומי, בעוד אתר ספורט5 רושם ירידה של 10% בחודשי ו-11% ביומי.

גם mako, אתר הבית של זכיינית ערוץ 2 קשת, לא הצליח להמריא ביולי ורשם ירידה של 5% בחודשי ו-8% ביומי.

מי שכן טיפסו במהלך החודש שעבר היו שני האתרים הישראלים המובילים - וואלה עם עלייה של כ-6% בחודשי ו-ynet עם כ-3% בחודשי. אתר תפוז הפתיע עם זינוק מרשים של כ-50% בזמן השהייה הממוצע לגולש ועלייה של כ-20% בכמות הדפים הנצפים.

גם האתר שסוגר את החמישייה המובילה בכמות הגולשים החודשית, נענע10, רשם עלייה יפה של כ-3.5% וממשיך להראות שפירוק קבוצת MASA וההיפרדות מאתרי מיקרוסופט (msn, הוטמייל ומסנג'ר) לא השפיעה.

דירוג אתרי האינטרנט בישראל
 דירוג אתרי האינטרנט בישראל

לאן גלשו בני-הנוער בחופש הגדול?

הוועדה הציגה החודש גם נתונים מעמיקים על השוני הדמוגרפי בין תחומי העניין של קבוצות גולשים שונות. כך עולה כי בני-נוער בגילאי 12-17 בילו בחודש הראשון של החופש הגדול בעיקר באתרי ספורט (22%) ופורומים (22%), לצד וידיאו (19%) ומשחקים (14%). רק 8% מהם התעניינו באתרי חדשות.

בקרב ילדים בני 7-11, שיצאו לחופש הגדול רק בשלהי יולי, עיקר העניין היה צפייה בסרטוני וידיאו באתרים ישראלים (37%), משחקים (31%), ספורט (10%) וחדשות (5%).

אגב, לראשונה, וואלה עוקף את ynet בקרב גולשים בני 18 ומעלה.

אצל הקהל המבוגר, בגילאי 25-45, התמונה שונה: הגברים מתעניינים בעיקר בספורט (32%), חדשות (26%) וכלכלה (13%), כשהנשים מגלות עניין במגוון רחב יותר של תחומים - החל מחדשות (21%), וידיאו (13%), פורומים (13%) ובידור (12%).

איפה גולשים בני הנוער
 איפה גולשים בני הנוער