הלחץ על ה-ECB מתגבר: מודי'ס מורידה תחזית לאירופה

סוכנות הדירוג מודי'ס מגבירה הלילה את הלחץ על יו"ר הבנק המרכזי האירופי: מורידה תחזית הדירוג למדינות האיחוד האירופי ל"שלילית"

סוכנות הדירוג מודי'ס מגבירה הלילה (ג') את הלחץ על יו"ר הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, לפעול לריסון משבר החובות, תוך שהיא מורידה את תחזית הדירוג למדינות האיחוד האירופי (הדירוג עומד כרגע על "Aaa") ל"שלילית" מ"יציבה". במודי'ס מזהירים כי דירוג גוש האירו כולו יירד באם הדירוג של אחת מ-4 הכלכלות הגדולות באיחוד האירופי - גרמניה, צרפת, בריטניה והולנד - ייפגע.

המהלך מגביר את הלחץ על דרגי, שרבים מקווים כי יכריז בקרוב על תוכנית הקלה כמותית, בדומה לזו שהפדרל ריזרב מנהיג בארה"ב. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", דרגי אמר בדיונים סגורים כי הבנק המרכזי ירכוש אגרות חוב ממשלתיות לטווח של עד 3 שנים ללא הגבלה.

ביולי הורידה מודי'ס את תחזית הדירוג של גרמניה, הולנד ולוקסמבורג ל"שלילית", לאור ההחרפה במשבר החוב באירופה. מודי'ס מחזיקה בתחזית שלילית גם לכלכלות צרפת ובריטניה.

"התחזית השלילית לאיחוד האירופי משקפת את התחזית השלילית לכלכלות הגדולות באירופה: גרמניה, צרפת, בריטניה והולנד, אשר יחדיו מהוות 45% מהתמ"ג באירופה", נמסר ממודי'ס הבוקר.

עוד מסרו כלכלני מודי'ס כי דירוג האשראי של האיחוד האירופי "רגיש" לשינויים של ארבעת הכלכלות הגדולות, וכי תחזית הדירוג עשויה לחזור ל"יציבה" במידה ותחזית הדירוג לאחת מ-4 המדינות הללו, תעלה גם כן.