מועצת העיתונות: עיתונאים לא יכתבו נאומים לפוליטיקאים

ההחלטה ניתנה בהקשר לחשיפת "גלובס" לפיה אורי אליצור, עורך ב"מקור ראשון", חתם על הסכם לכתיבת נאומים עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו

בהודעה חדשה שהוציאה מועצת העיתונות, היא קובעת כי קיים ניגוד עניינים בין תפקיד העיתונאי לבין עיסוק בכתיבת נאומים עבור פוליטיקאים.

ההחלטה ניתנה בהקשר לחשיפת "גלובס", לפיה אורי אליצור, עורך המשנה ועורך המוסף הפוליטי של "מקור ראשון", חתם על הסכם התקשרות לכתיבת נאומים עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במקביל חשף אז העיתונאי צ'יקו מנשה כי דרור אידר, הפובליציסט של "ישראל היום", מועסק על-ידי לשכת ראש הממשלה ומקבל 50 אלף שקל בשנה עבור כתיבת נאומים.

בעקבות החשיפות הוגשו תלונות למועצת העיתונות, בטענה כי הדבר מהווה הפרה לכאורה על תקנון האתיקה של מועצת העיתונות.

בדיקה העלתה אז כי העיסוק הנוסף מהווה הפרה של סעיף 17 בתקנון האתיקה העיתונאית, לפיו "לא יעסוק עיתונאי בכל עיסוק, עבודה, שירות, יחסי ציבור, פרסומת ואיסוף מודעות המעוררים חשש או מראית עין לניגוד אינטרסים או להטעיית הציבור". למרות זאת, החליט המשנה ליועץ המשפטי של המועצה כי הדבר אינו מהווה ניגוד עניינים.

אתמול (ד') דנה מליאת המועצה מחדש בסוגיה בעקבות בקשה של חיים שיבי מאגודת העיתונאים בירושלים. המליאה החליטה כי אכן קיים ניגוד עניינים בין תפקיד עיתונאי לבין עיסוק בכתיבת נאומים עבור פוליטיקאים, וכי תקנון האתיקה של מועצת העיתונות ישונה, כך שיכלול מעתה גם איסור על כתיבת נאומים לפוליטיקאים.

בתוך כך, מועצת העיתונות אישרה אתמול רשמית את כניסת ארגון העיתונאים החדש כחבר במועצה. זאת, למרות התנגדות אגודת העיתונאים בירושלים.