"ישראל יקרה לנו": שביתת קונים נגד אסם החל מיום ראשון

על רקע העלאת המחירים, התנועה הכריזה כי בשלב הראשון היא קוראת להימנע מקניית חטיפים של אסם, ובראשם במבה וביסלי, וכן קטשופ אסם - למשך חודש

על רקע העלאת מחירי המזון שנכנסת לתוקפה בימים אלה, לאחר החגים, קוראים היום (ג') בתנועת "ישראל יקרה לנו" לחרם צרכנים על מוצרי חברת אסם, החל מ-14 באוקטובר.

ראשי התנועה הכריזו אתמול (ב') כי בשלב הראשון הם קוראים לחברי קבוצתם להימנע מקניית חטיפים של חברת אסם, ובראשם "במבה" ו"ביסלי", וכן קטשופ של אסם, למשך חודש. התנועה תפרסם רשימה של תחליפים למוצרים הללו באתר האינטרנט שלה.

נזכיר כי לאחרונה הכריזה קבוצת אסם על העלאת מחירים, אחרי ההכרזה של יוניליוור, כאשר אליהן הצטרפה גם החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל). כל עליות המחירים אמורות להכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

יוניליוור דחתה את העלאת המחירים ב-3 שבועות, וב"ישראל יקרה לנו" מציינים כי לפני כן התנועה פרסמה רשימת תחליפים לחלק ממוצרי החברה, ושיגרה אזהרות למנכ"לי רשתות השיווק שופרסל ומגה שלא לאשר את עליית המחירים.

פטריסיה סיב, חברת "ישראל יקרה לנו", האחראית בתנועה על סל התחליפים למוצרי תאגידי המזון הגדולים, אמרה אתמול: "כשאנו קונים מוצרים של יצרנים קטנים, אנו מרוויחים 3 פעמים - גם חוסכים כסף, גם מפרנסים יצרנים קטנים שהם אנשים כמוני וכמוך שמתקשים לשרוד, וגם איננו ממשיכים לפרנס את טייקוני המזון שעושקים אותנו כבר שנים. כך אנו מרוויחים 3 פעמים".

בני גרוברמן, ממייסדי "ישראל יקרה לנו", אמר אתמול: "הציבור חייב לאמץ את זכות השביתה. בניגוד לחרם שפירושו נידוי חד-פעמי, אנו מבקשים לנקוט בזכות אזרחית אלמנטרית, ולאורך זמן: זכות השביתה של מיליוני אזרחי ישראל, שאינם מאוגדים, ואין מי שמייצג אותם. זכותנו לעשות עיצומים ולשבות נגד כל מי שמתכוון להעלות את מחירי מוצרי המזון".