לא לבעלי לב חלש: מניות שעשויות לזנק עד 80%

באתר הכלכלי "סטוקפיקר", ערכו רשימה של 4 מניות קטנות שנסחרות מתחת ל-5 דולרים וצפויות לזנק ■ חשוב להבהיר שמניות הנסחרות מתחת ל-5 דולרים נוטות להיות תנודתיות מאוד ולכן מיועדות בעיקר לבעלי "לב חזק"

בעוד עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בעיצומה, משקיעים רבים מנסים לאתר את המניות שיפתיעו לטובה וייכנסו למהלך עליות. באתר הכלכלי "סטוקפיקר", ערכו רשימה של 4 מניות קטנות שנסחרות מתחת ל-5 דולרים וצפויות לזנק, הן בשל קטליזטור פונדמנטלי והן בשל זרז טכני.

אולם, חשוב להבהיר שמניות הנסחרות מתחת ל-5 דולרים נוטות להיות תנודתיות מאוד ולכן מיועדות בעיקר לבעלי "לב חזק", ולסוחרי היום המעוניינים "לרכב על הגל". בנוסף, מניות שעולות או יורדות בחדות ובמחזורים גבוהים, מעידות על כך שהן "במשחק" והסקטור שבו הן נמצאות הופך להיות אטרקטיבי. מעבר לכך, האנליסטים הטכנים באתר מציינים כי מניה שנעה בחדות מטה או מעלה, עשויה להעיד על תחילתה של מגמה חדשה.

אז מהן המניות החמות?

1. Constellation Energy Partners - (סימול: CEP) - חברת אנרגיה העוסקת בהפקה וייצור של גז ונפט. מניית החברה עלתה לאחרונה בכ-4% ונסחרת ברמה של כ-1.5 דולרים, כאשר מחזורי המסחר שלה קפצו לרמה של 33 אלף מניות. מבחינה טכנית המניה חצתה את הממוצע הנע של ה-50 ימים האחרונים (ברמה של 1.32 דולרים) ובאתר טוענים כי רק אם המניה תצליח לחצות את רמת ההתנגדות של 1.5 דולרים, כאשר היא מלווה במחזורים של לפחות 35 אלף מניות (מחזור המסחר הממוצע) אז היא עשויה לפרוץ מעלה עד רמת ההתנגדות הבאה ב-1.8 דולרים, כלומר פרמיה של כ-20%.

2. Xinyuan Real Estate (סימול:XIN) - חברה העוסקת ברכישה ואחזקה של נדל"ן למגורים שזינקה בכ-10% ביום שישי וטיפסה לרמה של 3.08 דולרים, כלומר מעל הממוצע נע של ה-50 ימים העומד על 2.79 דולרים. מבחינה טכנית ניתן לציין כי גם מחזור המסחר שלה עמד הרבה מעל הממוצע עם כ-1.2 מיליון מניות, לעומת ממוצע יומי של כ-350 אלף מניות. באתר מציינים כי במקרה שהמניה תצליח לשמור על רמתה הנוכחית, מעל רמת ההתנגדות של 2.96 דולרים ומעל מחזור המסחר המסחר הממוצע, היא עשויה לבחון בקרוב את רמת ההתנגדות הבאה - 3.85 דולרים, קרי פרמיה של כ-25%.

3. Life Partners (סימול: LPHI) - זוהי חברה המתמחה במתן שירותים פיננסים וביטוחי חיים. ביום שישי זינקה מניית החברה בכ-3.1% לרמה של 2.29 דולרים, כאשר היא מלווה במחזור גבוה של כ-1.1 מיליון מניות, הרבה מעל הממוצע שעומד על כ-481 אלף מניות. גם LPHI חצתה את רף הממוצע נע ל-50 ימים האחרונים (2.16 דולרים) עניין המהווה את אחד מהאיתותים הטכנים לעלייה,. באתר מציינים כי היא עשויה לפרוץ ולזנק עד לרמת ההתנגדות הבאה ב-3.25-4.12 דולרים למניה. כלומר, פרמיה של עד כ-80%.

4. Microvision - עוסקת בפיתוח טכנולגיית תצוגת מסכים חדשנית. מניית החברה זינקה ביום שישי בכ-0.8% לרמה של 2.4 דולרים ובמזחור יחסית גבוה של כ-285 אלף מניות (הרבה מעל המחזור הממוצע). גם מיקרוויזיון חצתה את רף הממוצע נע של ה-50 ימים, ברמה של 2.37 דולרים ובאתר מציינים כי רמת ההתנגדות הבאה שלה היא ב-2.54-2.83 דולרים. במקרה שהיא תצליח לחצות את רמת ההתנגדות הזו אז דרכה סלולה לרמה של כ-3.63 דולרים, ההתנגדות הבאה.