רשימת נכסי ערן מזרחי: 3 מכוניות, יינות יקרים, סוסים, תכשיטים ועוד

כונס הנכסים: "מזרחי ומשפחתו מנסים לחבל בכינוס" ■ אשתו של מזרחי העלתה לפייסבוק תמונות שלה עם תכשיטים יקרים - וטוענת כעת כי פורץ גנב אותם

‎‎מכוניות יוקרה, וילה בסביון, דירות בישראל ובארה"ב, תכשיטים, אוסף יינות ואפילו סוסים - זו הרשימה החלקית של הנכסים של ערן מזרחי, המכונה "מיידוף הישראלי" ומואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים.‏

רשימת הנכסים מפורטת בדוח שהגיש לבית המשפט כונס הנכסים על נכסיו של מזרחי, עו"ד איתן ארז, במסגרתו טוען הכונס כי בני משפחתו של מזרחי מנסים לחבל בהליך הכינוס.

‏"אביו של החייב פעל ועודנו פועל למימוש והברחת נכסים מנושי החייב באופן אקטיבי, כפי שעשה עם משרד ברמת-גן ועם רכב מסוג מרצדס", נכתב בדוח. בהמשך נכתב כי "ישנו חשש המגובה בראיות כי בינתיים הספיקו החייב ובני ביתו ובפרט האב, יוסף מזרחי, להבריח רכוש רב".

‏‎‎לאן נעלמו התכשיטים?

‏‎‎לטענת ארז, התגלה כי אביו של מזרחי, יוסף, שבניגוד לערן מזרחי אינו עצור וטרם הוגש נגדו כתב אישום, מחזיק גם ייפויי-כוח שונים של בני המשפחה, המאפשרים לו לעשות פעולות בנכסיהם, וכן כי ערן רשם על שם אביו או על שם חברות שבשליטתו נכסים שונים, שמקורם בכספי המשקיעים אצל החייב.

‏בהמשך הדוח צוין כי מחקירות שנערכו לאחרונה עלה כי בעבר התנוססו תמונות של אשתו של מזרחי ואמו בפייסבוק, כאשר עליהן תכשיטים יקרי-ערך שנרכשו מכספי המשקיעים - "כולל תכשיט של המעצב הנודע ואן-קליף" - אך תמונות אלה הוסרו בחופזה, וכעת "לא נודע" מקום המצא תכשיטים יקרי-ערך אלה.

‏לטענת הכונס בדוח, "הגרסאות שהועלו בחקירה לעניין זה תמוהות, בלשון המעטה, ואשתו של מזרחי ואמו התייצבו לחקירה נטולות כל תכשיטים".‏

עוד עולה מהדוח כי מהווילה של מזרחי בסביון "נעלמו כלא היו" מגוון רחב של תכשיטים נוספים, שהוערכו בידי שמאות ביטוח תכולת הבית בסך של למעלה מ-400 אלף שקל.

"כאשר נשאלו בני משפחתו של החייב לאן נעלמו התכשיטים", כותב הכונס, "נתקבלו שתי תשובות סותרות: אשתו של מזרחי טענה כי בעלה נטל את התכשיטים בטרם נעצר, אך מיד לאחר מכן טענה אמו כי הדבר לא נכון וכי "'היה פורץ בבית', תוך רמיזה כי התכשיטים נגנבו.

‏‎‎השקעות בסך 45 מיליון שקל

מזרחי (40) מסביון מואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, והוא נתון במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כתב האישום נגדו הוגש ביוני, והוא מגולל פרשת מירמה והלבנת הון מתוחכמת.

לטענת הפרקליטות, מזרחי הציג את עצמו בכזב כמנהל השקעות בפני 94 יחידים ומשפחות, שיכנע אותם להשקיע אצלו סכום כולל של 45 מיליון שקל - ולקח אותם לכיסו.

לפי כתב האישום, מזרחי השתמש בכספי הגניבה כדי לחיות חיי פאר, לרכוש את הווילה בסביון וכן רכבי יוקרה לו ולבני משפחתו. מזרחי מואשם בנוסף בהלבנת הון בסך 250 מיליון שקל.

במקביל להליכים הפליליים מתנהל הליך פשיטת-רגל נגד מזרחי, במסגרתו מתנהל כינוס הנכסים לכלל נכסיו. במסגרת ההליך נערכו עד כה עשרות תשאולים וחקירות של בני משפחת החייב, מקורביו, נושים שונים ואחרים, שמסרו מידע ומסמכים בנוגע לנכסיו של מזרחי בארץ ובחו"ל.

‏ואולם, הנושא המרכזי בדוח הנו האצבע המאשימה שמפנה הכונס כלפי בני משפחתו של מזרחי, אותם הוא מאשים בהעלמת רכוש. בדוח נכתב במפורש כי "בני משפחת החייב מנסים לחבל בהליך כינוס הנכסים".

וילה מכספי המשקיעים

‏הכונס מתייחס בדוח לווילה שבה התגורר מזרחי ברחוב האתרוג 11 בסביון. לדברי הכונס, בני המשפחה נטשו את הווילה לתקופה של למעלה מחודש ימים, הגם שלטענתם הם עזבו את המקום "למספר ימים" עקב איומים.

‏עו"ד ארז טוען כי בני המשפחה מנסים "לייצר תמונת מצב לפיה הנכס עדיין תפוס, ואף כי לאשת החייב זכויות ב-50% מהנכס, חרף העובדה שלמיטב ידיעת הכונס היא לא השתתפה כלל ברכישתו, היא אינה עובדת, והבית המפואר נקנה בעיקר מכספי המשקיעים, וכל החזרי המשכנתא הגבוהים הוחזרו מכספי המעילה, כאשר הבית שווה כ-12 מיליון שקל, ורובצת עליו משכנתא על-סך 4 מיליון שקל בלבד".

‏כונס הנכסים, כאמור, אף איתר נכס ברמת-גן שנקנה בכספי המשקיעים באמצעות חברה של אביו של מזרחי, ושנעשה ניסיון להבריחו מיד עם התפוצצות הפרשה על-ידי האב.

בין הנכסים הנוספים שאותרו היו גם רכבים בבעלותו של ערן מזרחי. שלושה מהם נתפסו על-ידי המשטרה עם פתיחת ההליכים נגד מזרחי, והותרו למכירה על-ידי בנק הפועלים, כנושה מובטח של מזרחי. בנוסף התגלה כי מזרחי רכש מכספי המשקיעים מספר רכבים נוספים ורשם אותם על-שם קרובי משפחתו או חברות שונות.

‎‎גידופים ואיומים

עוד צוין בדוח כי במסגרת חקירה פרטית שהזמין כונס הנכסים התגלה קיומה של דירת מגורים ביהוד, שזכויות החכירה בה רשומות על שם מזרחי בלבד. עוד התגלה כי לערן מזרחי הייתה שותפות בבעלות בשני סוסים.

במסגרת בדיקת תכולת ביתו של מזרחי נמצא גם אוסף בקבוקי היין יוקרתי, שהוערך על-ידי שמאי בשווי של 150 אלף שקל. כאשר הגיע הכונס להעריך את האוסף בליווי שוטרים, נטען בדוח, "גידפו בני משפחתו של מזרחי את צוות הכינוס ואף הפריחו איומים כגון 'אנו נשבור את כל בקבוקי היין'".

‏עוד מצא הכונס כי למזרחי זכויות בדירה בפארק השעשועים "דיסניוורלד" שבאורלנדו בארה"ב; כי העביר לידי בעלים של עסק ברחוב יהודה הימית ביפו תכשיטים בשווי 3,000-5,000 דולר לצורך מכירתם המהירה; וכי השקיע 100 אלף דולר בחברת ההיי-טק טראקואט המנוהלת על-ידי גיל חכים שנשוי לגיסתו.

עוד נמצאו מספר חשבונות בנק של מזרחי, שלא היו ידועים עד כה, בבנק דיסקונט, בבנק מזרחי-טפחות ובבנק הפועלים.

‎‎מרבה נכסים

‏* וילה בסביון

* ‎‎דירה ביהוד

‏* זכויות בדירה בדיסניוורלד בארה"ב

* משרד ברמת-גן

‏*‎‎‏ 3 מכוניות ומכוניות נוספות שנרשמו על שם אחרים

‏* שותפות בבעלות על שני סוסים

‏* אוסף יינות בשווי מוערך של כ-150 אלף שקל

‏* תכשיטים בשווי מוערך של 400 אלף שקל, שנעלמו