השטוחים של אסם זכו בגרנד אפי; לאומי קארד קטף את הפלטינום

השנה שונתה שיטת השיפוט בתחרות השיווק והפרסום האפקטיבי (Effie), מה שאיפשר ליותר מעבודה אחת לזכות בכל רמת פרס ■ אדלר-חומסקי מוביל את רשימת המשרדים עם 10 זכיות, אחריו מקאן עם 8 זכיות ובאומן-בר-ריבנאי עם 5

המהלך השיווקי-פרסומי האפקטיבי ביותר לשנת 2012 הוא של חברת אסם להשקת בייגלה שטוחים. המהלך זכה היום (א') בפרס הגרנד אפי (Effie) - המהלך המצטיין של השנה. הזוכה בפרס היוקרתי הנוסף בתחרות, האפי פלטיניום, המודד הישגים לאורך תקופה של 5 שנים, הוא המהלך "לפנק, לפנק" של לאומי קארד, באמצעות מקאן-אריקסון.

הפרסים ניתנו במסגרת תחרות האפי, המנוהלת על-ידי איגוד השיווק הישראלי, המי"ל ואיגוד חברות הפרסום, והמתקיימת זו השנה ה-12 ברציפות. התחרות מחלקת פרסים ב-13 קטגוריות שונות.

השנה שונתה שיטת השיפוט בהתאם למקובל בחו"ל, ובמקום לבחור עבודה אחת בכל קטגוריה, נקבע ציון רף לכל אחת מהרמות, מה שאיפשר יותר מזוכה אחד בכל רמת פרס או אף לא זוכה אחד במקרה שלא הייתה אף עבודה שהגיעה לרף הנדרש.

הקטגוריה הנחשבת ביותר היא האפי פלטינום, שבה נבחנות עבודות באפקטיביות לאורך זמן. מלבד לאומי קארד הוענק הפרס במקום השני ל-3 חברות: כלמוביל ו-y&r ישראל עבור המהלך "מהפך בשוק הרכב הישראלי", יפאורה תבורי ואדלר-חומסקי עבור המהלך "ממותג סודה זקן, למותג פרימיום יצירתי ונחשק", ופרוקטר& גמבל ואדלר-חומסקי עבור המהלך "פיירי - הדרך לכיבוש כיור המטבח הישראלי".

במקום השלישי זכו שני מהלכים: מחלבות גד וראובני-פרידן, "סיפור של משפחה שהפך לסיפור הצלחה", ושירותי בריאות כללית עם מקאן-אריקסון, עבור "חדשנות או למות - המהפך של שירותי בריאות כללית".

שינוי בטבלת המשרדים הזוכים

במפת משרדי הפרסום הזוכים ובאופן חלוקת הפרסים בין המשרדים חל השנה שינוי בהשוואה לתחרות הקודמת: בשנה שעברה חלקו אדלר-חומסקי, מקאן-אריקסון וראובני-פרידן את המובילות בתחרות מבחינת מספר הזכיות. זאת, למרות שמבחינת איכות הזכיות רשמו אדלר-חומסקי וראובני-פרידן הישגים מרשימים יותר: אדלר זכה לפני שנה בשני פרסי פלטיניום נחשבים, וראובני זכה בפרס המהלך המצטיין של השנה - האפי פלטיניום.

בתחרות הנוכחית, אדלר-חומסקי ומקאן ממשיכים להשיג הישגים מרשימים: כל אחד מהם זכה בכמות גבוהה יותר של פרסים יחסית לשנה שעברה, אך ראובני-פרידן לא הצליח לשחזר את הישגיו ומסתפק בשתי זכיות בלבד.

מי שעבר לקדמת הבמה הוא באומן-בר-ריבנאי, שלא היה כמעט שחקן בתחרות הקודמת והפעם רשם 5 זכיות, מהן 3 במקומות הראשונים.

משרד נוסף שהשתפר בתחרות הנוכחית הוא גיתם BBDO, שלפני שנה לא השיג אף פרס, והשנה מתהדר ב-3 זכיות.

לעומת משרדים קטנים יחסית שהפציעו השנה בתחרות, כמו דחף או הביילנים, השנה משרדים מהעשירייה הראשונה והשנייה, כמו יהושע TBWA, דרורי-שלומי, ענבר-מרחב-ניסן ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי, שהצליחו אשתקד לזכות לפחות בפרס אחד, נעדרים השנה מהזכיות לגמרי.

משרד הפרסום שקוטף השנה את המספר הגבוה ביותר של זכיות בתחרות הוא אדלר-חומסקי, שזכה ב-10 זכיות מתוכן שתיים במקום הראשון (לבזק ולעמותה למלחמה באלצהיימר), 6 במקום השני (לפלאפון, בזק, בית השנטי, מפעל הפיס, יפאורה תבורי ופרוקטר& גמבל) ושתיים במקום שלישי (לפרוקטר&גמבל וסקודה).

מקאן-אריקסון מתברג במקום השני עם 8 זכיות, מתוכן 3 ל-yes, אל-על ולאומי קארד במקום הראשון, 4 זכיות במקום השני (ליורוקום, אסם נסטלה עיריית תל-אביב וגיי דייט) ועבודה לשירותי בריאות כללית במקום שלישי.

באומן-בר-ריבנאי מדורג במקום השלישי עם 5 זכיות, מתוכן 3 לשטראוס, דלק מוטורס וכרמלטון במקום הראשון, ושתי עבודות (לשיכון ובינוי ומרכז פרס לשלום) במקום השני.

גיתם זכה ב-3 מדליות: שתיים במקום ראשון לחוגלה ולמפעל הפיס ואחת לחוגלה במקום שלישי. פובליסיס ישראל זכו ב-3 זכיות פרט לגרנד אפי: אחת במקום הראשון לאסם ושתי זכיות לאסם ול"תנו לחיות לחיות" במקום שני. y&r ישראל עם 3 זכיות: זכייה אחת במקום הראשון לעמותת עצו"מ (המטה למאבק בסחר בנשים), ושתי זכיות במקום שני לכולמוביל ולוועד למלחמה באיידס.

גם ראובני-פרידן רושם 3 זכיות: במקום השני עבור מזרחי טפחות ובמקום השלישי עבור מחלבות גד וראלקו שארפ. גליקמן-נטלר-סמסונוב עם עבודה במקום הראשון ל-9 מיליון, הביילינים עם עבודה במקום ראשון להדים, ופרומרקט ודחף זכו יחד במקום ראשון עבור עבודה לקוקה-קולה. זניט אופטימדיה זכתה בזכייה אחת במקום השני. בולטון פוטנציאל ודובצקי-זקס-אוברוצקי רשמו זכייה אחת כל אחד, במקום השלישי.

בקטגוריית יופי, אופנה, טואלטיקה ופארם זכה במקום הראשון המהלך של גיתם BBDO לחוגלה קימברלי, עבור המהלך "בניית קטגוריית מטליות לחות חד-פעמיות לניקוי".

בקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית זכה במקום הראשון המהלך של חברת הדים והביילינים - "מהפכה בשוק מכשירי החשמל בישראל".

בקטגוריית המזון זוכות 3 עבודות במקום הראשון: חברת שטראוס עם באומן-בר-ריבנאי, עבור המהלך "וופלים או בפלות: איך הופכים מוצר קומודיטי למותג נחשק?", אסם עם פובליסיס ישראל עבור המהלך "בייגלה שטוחים: מסתבר שהעולם שטוח! סיפורו של מהלך משנה שוק" וקוקה-קולה עם פרומרקט ודחף עבור המהלך "מחזירים את המיחזור לאופנה".

במקום השני בקטגוריית זו זכו שני מהלכים: מהלך "פיטנס בר: זה מרגיש נפלא לשמור על הגזרה גם מחוץ לבית" של אסם נסטלה ומקאן-אריקסון, ומהלך "מפיצים את השמחה בכל הארץ, כובשים את הבכורה בקטגוריית האימפלס" של גלידות נסטלה ופובליסיס ישראל. במקום השלישי בקטגוריית המזון לא זכה אף מהלך.

בקטגוריית פיננסים זכתה במקום הראשון העבודה של 9 מיליון וגליקמן-נטלר-סמסונוב, "מהפכת השוקה - מפסיקים לממן את סוכן הביטוח". במקום השני זכה בנק מזרחי-טפחות עם ראובני-פרידן עבור המהלך "המקצוענים בהשקעות מציגים: בזמן שכולם מכרו פיקדונות שברנו את השוק בזכות מכירת פירות". גם בקטגורייה זו לא זכה אף מהלך במקום השלישי.

במקום הראשון בקטגוריית רכב ותחבורה זכו דלק מוטורס ובאומן-בר-ריבנאי עבור המהלך "פורד פוקוס - ממותג ותיק ומתיישן למותג המוביל בסגמנט המכוניות המשפחתיות". שיטת השיפוט החדשה הביאה לכך שבמקום השני לא דורג אף מהלך ואילו בשלישי זכו שניים - יוניברסל מוטורס ודובצקי-זקס-אוברוצקי עבור המהלך "שברולט סלברדו - האירוע ששינה את שוק הטנדרים בישראל" וסקודה עם אדלר-חומסקי, עבור "סקודה - הרכב הנכון בזמן הנכון".

בקטגוריית שירותי תקשורת זכו במקום הראשון שתי עבודות: בזק ואדלר-חומסקי עבור המהלך "מהפכת ה-NGN מגיעה לשיא: שינוי הרגלי הגלישה בישראל" ו-yes עם מקאן-אריקסון עבור המהלך "כיצד הופכים איום להזדמנות: הסיפור המדהים של yestreamer".

במקום השני בקטגוריה זכתה פלאפון עם אדלר-חומסקי עבור המהלך "איך כבשנו במהירות את שוק הסמארטפונים". במקום השלישי בקטגוריה לא זכה אף מהלך.

זכיות רבות לעמותות

כמו ברוב התחרויות, גם בתחרות האפי נרשמות מועמדויות וזכיות רבות בקטגוריית עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים ורשויות ציבוריות.

שתי עבודות זכו במקום הראשון בקטגוריה: עמותת עמדא לחולי אלצהיימר, דמנציה ומחלות דומות בישראל ואדלר-חומסקי, עבור המהלך "הסרט הלא נכון - Preview לחייהם של חולי אלצהיימר" והמהלך "נשים הן לא סחורה!" של עצו"מ (המטה למאבק בסחר נשים) y&r ישראל. לא פחות מ-6 מהלכים זכו במקום השני.

ב-3 קטגוריות - קמעונאות, אמצעי תקשורת ומדיה, ומגזרים זכה רק מהלך אחד: בקמעונאות זכה במקום הראשון מפעל הפיס עם גיתם BBDO עבור המהלך "מדינה שלמה מבקשת: אראלה תתקשרי אליי". באמצעי תקשורת ומדיה זכתה במקום השני חברת Jdate עם מקאן-אריקסון עבור "מלחמת ג'יידט בגוליית". בקטגוריית מגזרים זכתה במקום השלישי חברת שטראוס עם בולטון פוטנציאל, עבור המהלך "יוצרים רגע מתוק של עלית".

במהלך הטקס הוענק פרס מפעל חיים של איגוד השיווק לגזי קפלן ז"ל, שהיה מנכ"ל אסם במשך שנים. אלמנתו של קפלן, מירי קפלן, ובני משפחתו, השתתפו בטקס וקיבלו את האות בשם משפחת קפלן.

משרד אדלר
 משרד אדלר