פוטרה אחרי 8 ימים בשל "חוסר התאמה" - ותקבל פיצויים

ביה"ד חייב את "אופטיקה הדור השלישי" לשלם שכר חודש עבודה מלא בסך 7,000 שקל לעובדת שהתקבלה כמנהלת חשבונות ■ "פיטוריה נעשו שלא בתום-לב"

כשעובד חדש מתקבל לעבודה ומפוטר לאחר ימים ספורים בשל חוסר התאמה לתפקיד - לרוב אין הוא מקבל דבר מלבד השכר עבור ימי העבודה בהם עבד. פסק דין שניתן לאחרונה על-ידי בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב עשוי לשנות את המצב.

בפסק הדין חייבה השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ את רשת החנויות "אופטיקה הדור השלישי" לשלם שכר חודש עבודה מלא בסך 7,000 שקל לעובדת שהתקבלה לעבודה כמנהלת חשבונות ברשת - ופוטרה אחרי 8 ימים בלבד בשל חוסר התאמה לתפקיד.

"הגענו לכלל מסקנה כי פיטוריה של התובעת נעשו שלא בתום-לב, והנתבעת פיטרה את התובעת למרות שידעה בטרם העסיקה אותה כי על התובעת לבצע חפיפה במשך 3 חודשים, מאחר שהעבודה שאמורה להתבצע אינה בתחום התמחותה", כתבה השופטת.

בית הדין קיבל את טענת העובדת, נחמה מי-טל, כי בעת ראיון העבודה לתפקיד מנהלת חשבונות בחברה, היא הבהירה למעבידיה כי אין לה מושג בהנהלת חשבונות ובהכנת מאזנים. בכל זאת החליטה הרשת לקלוט אותה לעבודה, תוך שהתחייבה שמנהלת החשבונות היוצאת תכשיר אותה ותלמד אותה את התפקיד.

מי-טל התקבלה לעבודה כמנהלת חשבונות ב"אופטיקה הדור השלישי" ב-27 בינואר 2011, והחלה לעבוד בה ב-1 במארס 2012. כעבור 8 ימים בלבד היא פוטרה, בטיעון כי היא אינה מתאימה לתפקיד ואינה עומדת ברמה המקצועית הנדרשת.

בהמשך עתרה התובעת לבית הדין לעבודה באמצעות עו"ד שלמה בכור, וטענה כי המעבידה הבטיחה לה להעביר אותה חפיפה וללמד אותה את התפקיד. לדבריה, מנהלת החשבונות היוצאת הפעילה לחץ לפטר אותה, מכיוון שהיא לא רצתה ללמד את התובעת את הנדרש.

בנוסף על הפיצוי שנקבע, בית הדין לעבודה קבע כי הנתבעת תישא בהוצאות המשפט של התובעת בסך 1,500 שקל.