ברננקי: צריך להגיע להסכם בנוגע לצוק הפיסקאלי במהירות

בנאום שנשא הערב יו"ר הפדרל ריזרב, דחק ברננקי במנהיגים בוושינגטון להגיע להסכמה על התקציב שתמנע את הצוק הפיסקאלי ■ הוא העריך כי הריבית בארה"ב תיוותר ללא שינוי עד אמצע 2015

יושב ראש הפדרל ריזרב בן ברננקי דחק הערב במנהיגים של הקונגרס להגיע להסכמה מהר ככל האפשר בנוגע לתקציב הממשל הפידראלי על מנת להימנע מהצוק הפיסקאלי. את הדברים אמר הערב ברננקי במהלך נאום שנשא בכינוס של ה-New York Economic Club.

"חוסר הוודאות בנוגע לפתרון של הצוק הפיסקאלי, העלאת תקרת החוב, והתקציב לטווח ארוך כבר משפיע על ההוצאה הפרטית ועל החלטות של חברות השקעות ותורם להגברת תחושת הזהירות בשווקים בעולם", אמר ברננקי הערב במהלך דבריו בכנס. " חוסר הוודאות הזו תגבר בכל פעם שדוחים את ההכרעה".

במהלך דבריו הזהיר יו"ר הפד מהסכנות של חוסר הסכם בעניינים הללו ואמר כי העלויות של חוסר ההסכמה יהיו גבוהות במיוחד. "כישלון בהגעה להסכם בזמן טומן בחובו עלויות פיננסיות וכלכליות כבדות במיוחד", אמר ברננקי. "הגעה להסכם על פתרונות פיסקאלים לא יהיה קל, אך הסכנות מחוסר ההסכם הינן גבוהות".

ברננקי גם התייחס במהלך דבריו לתוכנית ה-QE3 שהושקה לפני כחודשיים ובמסגרת קונה הפד מדי חודש אגרות חוב מגובות משכנתאות בהיקף של 40 מיליארד דולר מדי חודש. ברננקי אמר כי עדיין מוקדם מדי לקבוע את מידת ההצלחה של התוכנית אך ציין שהתוכנית תימשך עד שהמצב בשוק התעסוקה בארצות הברית ישתפר".

יו"ר הפד אמר כי הוא מעריך שהריבית בארצות הברית תישאר ברמתה הנוכחית עד אמצע שנת 2015 וזאת על מנת לחזק את הכלכלה האמריקאית. "אנחנו מקווים שהבטחות מסוג זה יפחית את חוסר הוודאות ויגביר את הביטחון בקרב משקי הבית והעסקים, וזה יוביל להגברת הצמיחה בארצות הברית ותמיכה בשוק העבודה".