עובדי "מעריב" לבן-צבי: עצור את המיזוג עם "מקור ראשון"

טוענים כי "חששם מהבלתי נודע, במיוחד בהיעדר כל מידע אמין על פרטי השינויים, יוצרים אי-שקט וחרדה בקרב עובדים רבים בעיתון"

עובדי "מעריב" דורשים פגישה דחופה עם המו"ל החדש שלמה בן-צבי, לאור דיווחים עם מיזוג מערכת "מקור ראשון". במכתב ששלחו באמצעות עו"ד אמיר בשה, כותבים העובדים כי "חששם מהבלתי נודע, במיוחד בהיעדר כל מידע אמין על פרטי השינויים, יוצרים אי-שקט וחרדה בקרב עובדים רבים בעיתון".

במכתב שנשלח הבוקר (ג') נכתב כי "לידי נציגות העובדים הגיעו דיווחים על מיזוג בפועל בין מערכת עיתון 'מעריב' לבין מערכת עיתון 'מקור ראשון', וזאת באופן חד-צדדי ובהתעלם מנציגות העובדים, ובהתנהלות שהפתיעה מאוד את נציגות העובדים. כך למשל, עיתונאי 'מעריב' מונחים לבצע עבודות עבור מערכת 'מקור ראשון'.

"כמו כן, בבית 'מעריב' נושבות שמועות בדבר כוונות מרשתך להעביר את מערכת 'מעריב' לראש-העין או לירושלים.

"אם לא די בכך, עיון בתלושי השכר שהונפקו בימים אלה לעובדים מעלה כי המעסיק הוא 'מקור ראשון', ובתוך כך, העובדים מתבקשים לחתום על חוזה העסקה עם 3 חברות שונות [מקור ראשון המאוחד (הצופה) בע"מ, תכלת תקשורת בע"מ, חברת המקומונים: ביזניס השבועון הישראלי בע"מ], באופן לא ברור".

העובדים מעלים את החשש כי למיזוג עשויות להיות השלכות על עתידם ועל זכויותיהם. "מיותר לציין כי על חברה שהיא צד להסכם קיבוצי, חלה החובה שלא לעשות שינויים מרחיקי-לכת, מבלי לאפשר לנציגות העובדים להביע את עמדתה, ואף לנהל עמה משא-ומתן בדבר הגנה על זכויות העובדים".

נושא נוסף שמעלים העובדים הוא העסקת עובדים בניגוד להסכם הקיבוצי. "אנו למדים מתוכן מכתבך כי העסקת עובדים בתבנית 'זמנית' אינה עוד על הפרק, בו בזמן כאשר ידוע לנו על עובדים כאלה אשר כן נקלטו אצל מרשתך לעבודה ואינם עוד מועסקים על-ידי הנאמנים".