בעקבות הטרנד העולמי: תנובה משיקה מוצרים דלי נתרן וסוכר

תנובה: "אנו מובילים לעידן אחר, אבל אם הצרכנים יצביעו ברגליים - נעצור"

תשלובת החלב של תנובה יוצאת במהלך רחב להפחתת הנתרן והסוכר במוצרי הליבה בקטגוריית החלב, תחת הכותרת: "המצפן התזונתי". במסגרת זו תשיק תנובה סדרת מוצרים חדשים הכוללת קוטג' מופחת נתרן; מעדן שוקולד ומעדן ווניל לילדים מופחתי סוכר ושוקו מופחת סוכר.

זהו תהליך הדרגתי, שבמסגרתו מתחייבת תנובה להפחית בתוך כ-5 שנים את הנתרן במוצרי הקוטג' והגבינות הרכות עד 25%, וכן להפחית עד 20% את הסוכר המוסף בכל מעדני השוקולד לילדים, ביוגורטים ובגבינות הממותקות לפעוטות.

במקביל, תשיק תנובה חלב 1.5 ליטר 2% שומן וגבינה צהובה עמק ללא חומר משמר.

מנכ"ל קבוצת תנובה, אריק שור, אומר כי בצעדים אלה "תנובה לוקחת את האחריות על תזונת הצרכן צעד קדימה".

המהלך של תנובה דומה לצעדים אחרים שננקטו במדינות בעולם להפחתת הנתרן והסוכר במזון, כחלק מצעדים לתזונה בריאה. כך, בבריטניה נקבעה תוכנית לאומית להפחתת הנתרן בגבינות הרכות ל-220 מ"ג בממוצע ב-100 גרם ועד למקסימום של 300 מ"ג.

תהליך הפחתת הנתרן בקוטג' תנובה החל כבר לפני שנתיים, כאשר בכל רבעון תנובה הפחיתה 1% מהנתרן, אך לא הצהירה על כך.

בפברואר הקרוב תעמוד הפחתת הנתרן בקוטג' על 9%, וכמות הנתרן תעמוד על 370 מ"ג ל-100 גרם, בדומה לקוטג' טרה. לשם השוואה, קוטג' שטראוס מכיל 290 מ"ג נתרן. במקביל, תשיק תנובה קוטג' המכיל 300 מ"ג נתרן בלבד.

מנהלת חטיבת השיווק בתשלובת החלב של תנובה, ענת גרוס-שון, אומרת כי המהלך מבוצע בהדרגתיות מתוך רצון להרגיל את הצרכן לשינוי. "אם נפחית בבת-אחת, הצרכן לא יקנה. השקנו גבינה דלת-מלח, והיא גם דלת-מכר. אנחנו מובילים את התעשייה לעידן אחר, אבל אם הצרכנים יצביעו ברגליים - נעצור".