השלד מתייקר: אלכס רבינוביץ' הציע על "מעריב" 2 מיליון שקל

ההצעה, שניתנה באמצעות חברת גרין פורסט שבבעלות רבינוביץ', גבוהה ב-200 אלף שקל מהצעתו של ויקטור תשובה

מאבק על השלד הבורסאי של "מעריב ": לאחר שהמפרקים שמונו ל"מעריב", עורכי הדין ירון ארבל ושלמה נס, כבר פרסמו כי סוחר השלדים עו"ד ויקטור תשובה בדרך לרכוש את השלד הבורסאי של העיתון בתמורה ל-1.8 מיליון שקל, הגיעה לידי מחזיקי האג"ח הצעה גבוהה יותר, בהיקף של כ-2 מיליון שקל. המתחרה בתשובה היא חברת גרין פורסט שבבעלות איש שוק ההון אלכס רבינוביץ'.

מכירת השלד נעשית לאחר שבית המשפט אישר את מכירת פעילות "מעריב" לשלמה בן-צבי, בעלי העיתון "מקור ראשון", ואת מכירת בית הדפוס של מעריב לאיש הנדל"ן עמוס מימון.

לאחר מכירת פעילות העיתון, נותרו לחברה הציבורית "מעריב" חובות למספר נושים: החוב הראשון בדין קדימה הוא חוב לרשויות המס, בהיקף של כ-7.7 מיליון שקל; לאחר מכן, חובות לנושים רגילים בהיקף של כ-3.7 מיליון שקל, מהם כ-3.4 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. זאת, בנטרול החוב לבעלת השליטה הקודמת דסק"ש, בהיקף של כ-64.5 מיליון שקל; מלבד זאת, יש ל"מעריב" חוב של כ-125 מיליון שקל לדסק"ש, בגין הלוואות שקיבלה ממנה.

היות שהחוב למס הכנסה גבוה מסכום הכסף שיתקבל ממכירת השלד, לא צפויים מחזיקי האג"ח לקבל חלק מתמורת המכירה. כך, האג"ח נסחרות היום במחיר של 25 אגורות, המשקף תשואה של 125%.

היסטוריה של מכירת שלדים

תשובה הוא אחד מסוחרי השלדים הפעילים בבורסה המקומית, ובמהלך השנים האחרונות ביצע לא מעט מכירות שלדים ומיזוגי פעילויות לתוך שלדים בורסאיים, אחרי שהשתלט עליהם. הדוגמה האחרונה הייתה הכנסת פעילות חברת ג'ובוקיט לבורסה, באמצעות השלד הבורסאי דנידב, שאותו רכש מהבעלים של חברת האלומיניום ארפל.

רבינוביץ' פחות מעורב בתחום השלדים, ומתעסק בהשקעות וגיוסי הון לחברות ביומד; הוא מבעלי המניות בחברת רוסטה גרין, וכן השתתף בגיוס הון שביצעה כן פייט.

בסוף 2012 פרסם העיתון "מעריב" את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי אשתקד, שם הציג הפסד של 387 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר, וירידה של 15% בהכנסות ל-180 מיליון שקל. ביום שלישי הבא צפויה להתקיים אסיפת נושים לצורך מכירת השלד.