הסדר נושים ב"מעריב": 90 מיליון שקל יחולקו לנושים

מסביבת הנאמנים נמסר כי חלק הארי של חובות "מעריב" יכוסה, וכי הנושים המובטחים והנושים בדין קדימה (כולל העובדים) צפויים לקבל את כל חובותיהם

נאמני עיתון "מעריב", ד"ר שלמה נס ועו"ד ירון ארבל, הגישו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב את הצעת הסדר הנושים הסופית של "מעריב ". על-פי ההצעה, יחולקו לכל הפחות 90 מיליון שקל לנושי "מעריב".

מסביבת הנאמנים נמסר כי חלק הארי של חובות "מעריב" יכוסה, וכי הנושים המובטחים והנושים בדין קדימה (כולל העובדים) צפויים לקבל את כל חובותיהם. עוד נמסר כי מדובר בהישג שאיש לא צפה.

על-פי ההסדר, בין היתר, יפרע בית הדפוס לוין אפשטיין את כל חובותיו - בכללם 28.7 מיליון שקל לבנקים; חובות לעובדים וליתר הנושים העומדים בדין קדימה, העומדים על כ-2.8 מיליון שקל; וחובות לנושים רגילים, העומדים על כ-27.5 מיליון שקל.

המקור לתשלום הוא בעסקה למכירת "מעריב" לאיש העסקים שלמה בן-צבי ובמכירת מכונות הדפוס של החברה לעמוס מימון.

מעריב מודיעין כיסה את כל החובות לבנקים, כל החובות לנושים הזוכים לקדמה. החובות שנותרו לעובדים יגיעו בין 10-15 מיליון שקל, ואלה ייפרעו במלואם. דסק"ש הודיעה לבית המשפט כי היא תשלים את ההפרשים במלואם. הנושים הלא מובטחים ינועו בין 60%-80%.

על-פי הסדר הנושים של מעריב החזקות, החברה הציבורית, הנושים יפרעו בין 70%-80%.

על-פי ההצעה, חברת ההפצה "גל מעתון" תהיה החברה היחידה מקבוצת "מעריב" שתלך לפירוק. ואולם, לדברי הנאמנים, על-פי הסדר עם ביטוח לאומי, אמורים העובדים לקבל גם החזר לחובם.

עם זאת, עדיין לא נגמרו הדיונים בין בן-צבי לעובדי ההפצה, ונושא זה עדיין מעיב על העברת השליטה בעיתון למו"ל החדש. לבן-צבי יש שהות עד יום שני הבא להגיע להבנות עם עובדי ההפצה.