מי עוד מתלבט למי להצביע?

מתמודדת שחשפה חזייה ומתמודד שעשה אקזיט, זה לא אומר כלום

השבוע האחרון לפני הבחירות הוא המרוץ לחיים או למוות של מועמדים רבים - חלקם במפלגות שמתנדנדות על קו אחוז החסימה, חלקם נמצאים בזנב מפלגתם והתוצאה תכריע אם ייכנסו לכנסת בכלל.

אני לא מבקשת רחמים על מועמדים אלה, אבל המרוץ הצורם של השבועות האחרונים מיותר ואתם, 21 מנדטים מתלבטים(!!), כך הבנתי לאחרונה, מרחפים באוויר כאילו תוכלו להיות לא החלטיים עוד הרבה זמן.

כאנשים בוגרים רובכם הצבעתם בעבר למפלגה זו או אחרת. חלק מבחירותיכם כצעירים מעוררות בכם עכשיו פלצות וחלק מכם הצבעתם למפלגות או מועמדים שאכזבו אתכם אז עכשיו אתם מתיישבים על הגדר ומשלחים איומים אל סביבתכם: אנחנו מתלבטים.

כששואלים אתכם, המתלבטים, על שום מה ההתלבטות אתם מסבירים שמועמדת אחת מכוערת, שהמועמד השני ללא סיכוי לעבור את אחוז החסימה והשלישי לא יעמוד מאחורי המצע שהוא מציע. כאילו שיופיה של מועמדת, אישיותה המצודדת או משפט מטופש שאמר מועמד, הם אלה שישנו את מצבנו בארבע השנים הקרובות.

מתמודד שעשה אקזיט או מתמודדת שהראתה חזייה, לא מעידים בהכרח על תיפקודם בעתיד אבל אתם הרי יודעים את זה. כבר הצבעתם לאשה שדיברה על שינוי ולא עשתה דבר וגם לגבר שנישבע בטוהר המידות והורשע על מרמה והפרת אמונים; הצבעתם לשמאל וקיבלתם ראש ממשלה שבנה התנחלויות עם קולכם והצבעתם לימין וקיבלתם מהנבחר התנתקות ועקירה מעזה אז איך כל זה ישנה?

אתם יודעים זה זמן רב שהבחירה שלכם היא ברע במיעוטו, בכיוון ובדרך אז מה ההתלבטות? אתם יודעים בדיוק מי מהמועמדים אומר מה, עם מי ילך ואתם גם יודעים שלכל אחד מהם יש פוטנציאל זיגזוג ושינוי בהינתן התנאים אז קבצו את דעתכם ותחליטו, כי לעולם לא יהיה כאן מושלם אבל יכול אולי להיות כאן קצת יותר טוב ומה שתחליטו בעוד שבוע אפשר להחליט כבר עכשיו.

אז כשאתם עומדים בחנות מול שני זוגות נעליים שאתם אוהבים וצריכים להחליט; את היפה יותר או הפרקטי יותר - זו התלבטות. כשחמישה ימים לפני הבחירות אתם מצהירים שאתם עדיין מתלבטים - זה פשוט מטופש.

ליאת זנד היא מנהלת המדיה החברתית של גלובס