השיחה: הורביץ ואדלר במפגש של בריאות ואקטואליה

מי הגיעו למפגש של ידידי המרכז הרפואי רבין? ■ מי באו לראות את קולקציית הקיץ של קסטרו? ■ ומה עשה משה אדרי בברלין?

מפגש אקטואלי-רפואי: אנשי עסקים מובילים ודמויות בולטות במשק הישראלי, שהמשותף לכולם הוא היותם ידידי המרכז הרפואי ע"ש רבין (בתי-החולים בילינסון והשרון), נפגשו אמש (א') על כוס יין אדום בגלריה מאירהוף בתל-אביב.

פיני כהן, אבי ברגר, יצחק מנור, חוג ידידי המרכז הרפואי רבין / צילום: יוסי כהן
 פיני כהן, אבי ברגר, יצחק מנור, חוג ידידי המרכז הרפואי רבין / צילום: יוסי כהן

פיני כהן, אבי ברגר ויצחק מנור

הידידים התקבצו לשיחה על סוגיות אקטואליות וענייני רפואה. מדובר בפורום חדש ומצומצם של אגודת ידידי ביה"ח, שאותו יזם פנחס (פיני) כהן יו"ר הוועד המנהל של אגודת ידידי ביה"ח. משתתפי הפורום ייהנו, מעת לעת, מערבים שיכללו הרצאה של דמות מובילה מהאקטואליה הישראלית, והרצאה מפי מומחה בעל שם מעולם הרפואה. מטרת מקימי הפורום היא שהמשתתפים יהיו בין הראשונים לשמוע על פריצות דרך טכנולוגיות ברפואה הישראלית. במרכז האירוע אמש עמדה הרצאתו של אלוף (במיל.) עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר וכיום ראש המכון למחקרי בטחון לאומי INSS. ידלין דיבר על אתגרי הביטחון הניצבים בפני מדינת ישראל. פרופ' רן קורנובסקי, המנהל הנכנס של המערך לקרדיולוגיה במרכז רפואי רבין, סיפר על אתגרים וכיוונים עתידיים ברפואת הלב.

ראובן ורונית אדלר, חוג ידידי המרכז הרפואי רבין / צילום: יוסי כהן
 ראובן ורונית אדלר, חוג ידידי המרכז הרפואי רבין / צילום: יוסי כהן

ראובן ורונית אדלר

אירחו: ד"ר ערן הלפרן מנהל המרכז הרפואי רבין, ופיני כהן. נפגשו והאזינו: חיים הורביץ ובת זוגו נעמי, ראובן ורונית אדלר, בעז וורדה דותן, שלוה ויורם הסל, רו"ח אבי ברגר, רוני נפת לי, איתן סטיבה, יצחק מנור, ניר זיכלינסקי, רפי מהודר שהגיע עם בת זוגו, יוסי פרשקר שהגיע ללא רעייתו דליה השוהה בחו"ל, אביגדור קפלן, מיכל ודוד פורר, יפית גרינברג ובני ארד, אסף לולו, נאוה ברק ושלום זינגר, תמי ויהודה רוה, עידו חג'ג' ועוד.

רוטר חוגגים את האביב

אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים של קסטרו, השיקו אתמול את קולקציית אביב-קיץ 2013 של החברה. לביתן 1 בגני התערוכה בתל-אביב נהרו חובבי אופנה רבים שהצליחו להשיג הזמנה לאירוע, שכלל תצוגת אופנה שבמהלכה הוצגו הדגמים החדשים.

גבי ואתי רוטר, השקת קולקציית אביב קיץ 2013 של קסטרו / צילום: יוסי כהן
 גבי ואתי רוטר, השקת קולקציית אביב קיץ 2013 של קסטרו / צילום: יוסי כהן

גבי ואתי רוטר

על הבימוי והפקת תצוגת האופנה ניצח מוטי רייף, על האיפור והשיער - מיקי בוגנים. התגנדרו וצפו: לינה קסטרו ממייסדי החברה, ג'ודי ניר מוזס שלום, יעל חולדאי, משה רוזנבלום מנכ"ל מליסרון, ירון אשל משנה למנכ"ל גזית גלוב ישראל, שלום זיידלר מנכ"ל ויסוצקי, דפנה קציר סמנכ"לית שיווק קבוצת חבס, ירון ליכטנשטיין, אלונה ברקת, ישראלה שטיר, אודי פרידן מבעלי ראובני-פרידן, איילה חסון, בת שבע בובליל עם בתה עדן, אריאל רוטר ורותם סלע, שרון כידון, אורנה אלוביץ', שירה מרגלית, פנינה רמון, רג'ין גנזי, ענת פרנקל ובתה רומי, מנור גינדי מנכ"ל גינדי השקעות, רותי הרציקוביץ', ד"ר שולה רקנאטי, נאווה דיק, מיכל המאירי, ענת טמיר, ציפי קונדה, אילן פיבקו, מיכל פורר עם בתה וכלתה, עופרה רייף שמלצר ועוד.

מולינה ביריד

יריד הספרים הבינלאומי ירושלים, מירידי הספרים היוקרתיים והמובילים בעולם, נפתח אמש בבירה. האירוע עמד בסימן חגיגות היובל ליריד. נשיא המדינה, שמעון פרס, הוזמן לפתוח את היריד ובירך את המשתתפים. ראש העיר המארחת, ניר ברקת, העניק את פרס ירושלים לשנת 2013 לסופר הספרדי אנטוניו מוניוס מולינה.

איריס בראל, עדי סטימצקי, אנטוניו מוניוס מולינה, יריד הספרים הבינלאומי בירושלים / צילום: סיון פרג'
 איריס בראל, עדי סטימצקי, אנטוניו מוניוס מולינה, יריד הספרים הבינלאומי בירושלים / צילום: סיון פרג'

בראל, סטימצקי ומולינה

לאחר שלב הנאומים, הגיעו שגריר ספרד בישראל פרננדו קרדרירה ומולינה למתחם רשת סטימצקי ביריד, שם פגשו את מייסד הרשת ערי סטימצקי ואת מנכ"לית הרשת איריס בראל. בסיום השיחה עמם גילה מולינה כי קהל רב ממתין לחתימה שלו על ספריו ובילה דקות ארוכות במילוי המשימה. אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים, נצפה משוחח עם ברקת במתחם הרשת שלו שעוצב כדירת מגורים, עם ריהוט ואביזרים מרשת איקאה, כאשר בכל חדר הוצבו ספרים.

לויד, סרס ודופלו זוכים

פרס דן דוד הבינלאומי פרסם את שמות חתני הפרס ל-2013. הפרס מורכב מ-3 פרסים בשווי 3 מיליון דולר על הישגים יוצאי דופן התורמים לאנושות, בתחומי המדע, הרוח, האמנות, השירות הציבורי ועולם העסקים. הזוכים השנה הם ההיסטוריון פרופ' סר ג'פרי לויד (פרס של מיליון דולר); הפילוסוף פרופ' מישל סרס והסופר והעורך ליאון ויזלטיר (הזוכים יחד במיליון דולר); הכלכלנית פרופ' אסתר דופלו והאפידימיולוג פרופ' אלפרד סומר (הזוכים יחד במיליון דולר). את הפרס, על שמו של איש העסקים דן דוד שהלך לעולמו לפני שנתיים, מנהלת סמדר פישר וכיו"ר מועצת המנהלים משמש נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר. טקס הענקת הפרסים החגיגי יתקיים ב-9 ביוני באוניברסיטה.

אדרי בברלין

המשפחה המזוהה עם תעשיית הקולנוע בישראל, משפחת אדרי, ארזה את פקלאותיה והמריאה בהרכב כמעט מלא לפסטיבל הסרטים היוקרתי בברלין. ברחובות הבירה הגרמנית נצפו שמחים וטובי לב בני המשפחה בהם: פנינה ומשה אדרי, בתם המשותפת מאיה ובתו של משה - לימור אדרי. כמו כן הגיעו ילדיו של לאון אדרי - לירון אדרי, מנהלת ההפצה של סרטי יונייטד קינג ואחיה אייל.

משה אדרי, יואב גלנט,
 משה אדרי, יואב גלנט,

משה אדרי ויואב גלנט

בני המשפחה טסו לפסטיבל גם לרגל הצגת סרטו של יריב הורוביץ "רוק בקסבה", שאותו הפיקה חברת ההפקות של המשפחה. בפרימיירה חגיגית שנערכה ביום שישי נצפו בני המשפחה יחד עם החברים קלודין ויואב גלנט ודושי לייטסדורף בת הזוג של אנחל בונני, המשחק בסרט. קבלת פנים חמה וידידותית נרשמה כאשר האורחים עשו צ'ק-אין במלונו של דוד פתאל בברלין "ליאונרדו רויאל ברלין".

בדרך לירח

קבוצה של צעירים ישראלים שמעוניינת לשלוח חללית לירח, הצליחה להפוך לאחד ממוקדי הבראנז'ה המובילים של השנים האחרונות. מאז שינקי מרגלית, מייסד חברת אלדין ושותף בקרן הון הסיכון Innodo, הפך ליו"ר קבוצת SpaceIL, וגם הנשיא שמעון פרס מקפיד לתת חסות, האירועים של הקבוצה הם המקום החם להיות בו.

ינקי מרגלית, כפיר דמארי, רן גוראון, חללית ישראלית לירח / צילום: רוני שיצר
 ינקי מרגלית, כפיר דמארי, רן גוראון, חללית ישראלית לירח / צילום: רוני שיצר

ינקי מרגלית, כפיר דמארי ורן גוראון

SpaceIL, שהיזמים שלה הם כפיר דמארי, יריב בש ויהונתן וינטראוב, מתחרה במסגרת Google Lunar X PRIZE, תחרות שבמסגרתה יינתן פרס של 20 מיליון דולר לקבוצה הפרטית הראשונה שתנחית רכב חלל בלתי מאויש על הירח. היום חשפה הקבוצה שיתוף פעולה עם בזק, שתשדר את המתרחש מתוך החללית לכדור הארץ באיכות HD. באירוע היום נכח גם רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק.

גלי וינרב