מידרוג מורידה דירוג לאלביט הדמיה: "תספורת" של עד 50%

הורידה פעם נוספת את דירוג אג"ח אלביט הדמיה מ-B2 ל-Ca ■ מידרוג: גברו עד מאוד הסיכונים בפניהם עומדת החברה ■ ככל שיתגלו קשיים נוספים, עלול הדירוג לרדת עוד ובנוסף עשויים מחזיקי האג"ח לספוג "תספורת" גדולה יותר

בהמשך לרשימת המעקב מתחילת חודש ינואר 2013, מידרוג מודיעה היום (ה') על הורדת דירוג נוספת לסדרות האג"ח שבמחזור של חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר מ-B2 ל-Ca. כמו כן, מוציאה מידרוג את סדרות האג"ח שבמחזור מרשימת מעקב ומציבה אופק שלילי.

הורדת הדירוג הקודמת נעשתה בצל הערכת מידרוג כי גברו עד מאוד הסיכונים בפניהם עומדת החברה, בין היתר, לאור קשיים שהתגלו בקבלת דיבידנדים מחברת הבת, פלאזה סנטרס, לצד המשך העיכובים בפעילות בהודו וירידת שווי האחזקות הסחירות.

ביום ה-6 בפברואר הודיעה החברה כי דירקטוריון החברה פנה לנאמני סדרות א' ו-ב' לדחיית מועד תשלום רכיב קרן האג"ח. בנוסף, בימים האחרונים החליט דירקטוריון החברה על הקפאת תשלומי הריבית לסדרות האג"ח זאת בהמשך לתהליך הידברות שמקיימת החברה על מנת לגבש מתווה מוסכם להסדר מול בעלי האג"ח בסדרות השונות.

על פי מידרוג, מהלך זה, אשר מביא לאי עמידה בהתחייבויות החברה במועדן, מוגדר ככשל פירעון לכל דבר ועניין. לאור זאת וכפי שצויין בדוח הדירוג הקודם, מודיעה מידרוג על הורדת דירוג נוספת אשר משקללת את ההפסד הצפוי לבעלי האג"ח, בהינתן כשל פירעון (LGD) בתרחיש של RUN-OFF.

תרחיש ה-RUN-OFF בוחן כיצד, להערכת מידרוג, צפויים מימושי כלל נכסיה של החברה - תחת הנחה של מימוש מהיר ותרחישי רגישויות - לשרת את חוב האג"ח, תוך התחשבות בשימושים נוספים ורמות הנדחות השונות.

מקורות החברה העיקריים שנלקחו בחשבון הינם שוויין הסחיר של מניות פלאזה סנטרס ואלביט מדיקל, חילוץ תזרים ממימוש מלונות החברה בבלגיה ורומניה ומימוש פעילות החברה בהודו. על פי תרחיש ה-RUN-OFF, מידרוג מעריכה, כי שיעור ההפסד הצפוי לבעלי האג"ח תואם את רמת הדירוג Ca, המשקף הסתברות גבוהה ששיעור ההפסד הצפוי ינוע בין 30%-50%, כאשר מידרוג מעריכה, כי קיימת סבירות גבוהה לשיעור הפסד גבוה בתוך הטווח האמור.

הצבת אופק הדירוג השלילי נובעת מהעובדה כי ככל שיתגלו קשיים נוספים, בין אם בכל הקשור למימוש המקורות ובין אם בגין קשיים הקשורים בהגעה להסכמות עם הצדדים הקשורים בפעילות החברה, יתכן שיעור הפסד גבוה אף יותר, אשר ישקף דירוג נמוך יותר.