מחזיקי האג"ח לאלביט הדמיה: "אתם עבריינים"

באסיפת אג"ח סוערת שהתקיימה בסוף השבוע אמר עו"ד גיא גיסין, המייצג את אג"ח א': "נגיש דרישה לתשלום בתוך 21 יום; אחרת נגיש בקשת פירוק"

אסיפת אג"ח סוערת נערכה ביום חמישי באלביט הדמיה. נציג האג"ח הקצרות, עו"ד אסף ברם, הטיח בנציגי החברה: "אתם עבריינים - לא שילמתם לנו כסף, מבלי לקבל אישור ביהמ"ש". חברת ההשקעות שבשליטת מוטי זיסר לא שילמה קרן וריבית לסדרות הקצרות, א' ו-ב', מבלי שקיבלה אישור ממחזיק האג"ח או מביהמ"ש.

לאלביט הדמיה התחייבויות אג"ח של 2.2 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות זבל של עד 300%. אסיפת האג"ח התקיימה בבית ציוני אמריקה בתל אביב ובמסגרתה אמר עו"ד ברם לנציגי החברה כי "מוטי זיסר הוא פושט רגל; אתם יכולים לסכם עם קרן יורק שהוא יישאר עם מניות באלביט הדמיה, אבל אנחנו לא מוכנים להשאיר בידיו ולו מניה אחת".

נציגי החברה, לא כולל זיסר עצמו, ניסו להרגיע את הרוחות ללא הצלחה, ואמרו למחזיקי האג"ח הקצרות, כי "החברה רואה את מכלול החובות והאיומים, ופועלת לטובת כלל הנושים. עם קצת סבלנות אפשר להביא את החברה למצב טוב יותר, ואתם צריכים להחליט אם אתם רוצים להיות חלק מזה".

על פי מתווה הסדר החוב שמגבשים זיסר והקרנות הזרות, יורק ו-dkpartners, שככל הידוע רכשו כמחצית מחוב האג"ח של החברה, מוצע למחזיקים להמיר את כל חוב האג"ח למניות החברה. חובות החברה לבנקים, בגובה של 300 מיליון שקל, לא ייפגעו. בעקבות ההסדר צפוי זיסר להחזיק מניות מיעוט בחברה, ולהמשיך לעמוד בראשה.

עוד איום על מימוש ההסדר הוא מצד בנק הפועלים, אשר טרם מימש את איומו להגיש בקשה לכינוס נכסיו של זיסר (מניות השליטה באלביט הדמיה המשועבדות כנגד חוב של כ-850 מיליון שקל לבנק). גם לאחר שמניית החברה הכפילה את ערכה בשבועיים האחרונים, עדיין שוות מניות זיסר רק 160 מיליון שקל - פחות מ-20% מהחוב לבנק. משקיע פרטי: "יש תחושה שהחברה מנסה 'למרוח' אותנו. אתם חדלי פירעון וקשה לנו לדבר אתכם בגלל חוסר אמון".

"מרגיש כאילו גנבו לי את הרכב"

"אני מרגיש כאילו גנבו לי את הרכב, ואחר כך התקשרו אלי ואמרו לי בוא ננהל מו"מ להסדר חוב", אמר עו"ד ברם, המייצג את מחזיקי האג"ח מסדרה ב'.

עו"ד גיא גיסין, המייצג את סדרה א', אמר כי "יש לנו עילות לתבוע את הנהלת החברה ובעל השליטה. אנו יכולים ללכת להוצאה לפועל, אך יש בזה מספר קשים טכניים, או ללכת לפירוק".

בסוף האסיפה הוחלט להעמיד להצבעה את השאלה האם להסמיך את נציגות מחזיקי האג"ח הקצרות לפעול לפירוק החברה. "נגיש דרישה תשלום בתוך 21 יום, אחרת נגיש בקשת פירוק", סיכם עו"ד גיסין.

בד בבד, הורידה ביום חמישי חברת הדירוג מידרוג את דירוג האג"ח של החברה בבת אחת בחמש דרגות, מ-B2 ל-Ca, הנחשבת לרמת דירוג נמוכה במידה רבה מאוד. יום לפני כן הורידה חברת מעלות S&P את דירוג האג"ח של החברה ב-2 רמות מ-CC ל-D, הרמה הנמוכה ביותר, הנחשבת לכשל פירעון.