עמרם מצנע תוקף את ציפי לבני: "הייתה הפרת אמון"

מי שניזוק מכניסת מפלגת התנועה לקואליציה הוא מספר 2 שלה - ח"כ עמרם מצנע, שלא יקבל את תיק הגנת הסביבה ■ היום הוא בא חשבון עם יושבת הראש שלו ומספק גם התייחסות ראשונה ללחיצת היד שלא הייתה בינו לבין עמיר פרץ

ח"כ עמרם מצנע מתאר לראשונה את היחסים העכורים בינו לבין הבא אחריו במפלגת "התנועה", ח"כ עמיר פרץ. "הבעיה היא לא ביני לבין מס' 3 (פרץ). הבעיה היא בין יושבת ראש 'התנועה' (לבני) לביני", אמר בריאיון לתכנית "חמש בערב" בגלי צה"ל. "אני חושב שהייתה פה הפרת אמון, ויותר מזה לא אוסיף".

ובכל זאת, מצנע הוסיף והתייחס גם להחלטתו לחזור לפוליטיקה ולמשכן הכנסת. "אני לא מצטער על ההרפתקה הזאת", הדגיש. "שמעתי על ספקולציות ש'אולי מצנע יתפטר ויביא גאולה למס' 7' (יואל חסון). זה לא יקרה. אני בכנסת. נבחרתי בזכות, ובכוונתי להיות חבר כנסת. זו החלטתי, וזו התחייבותי לאותם בוחרים רבים שבחרו ב'תנועה' בזכותי. אני כמובן אעשה הכל כדי להשפיע כחבר כנסת על המציאות הכל-כך קשה שבפניה אנחנו ניצבים".

כשנשאל אם הוא מאמין בכל זאת בסיכוייו להיות שר בממשלה הבאה, מצנע ענה מיד כי הוא "מעדיף לא לעסוק בענייני קואליציה. ניתן לזמן לעשות את שלו", אמר. "נדמה לי שאנחנו עוד רחוקים מהרכב הממשלה, אם וכאשר תקום. ניתן לדברים להתפתח מעצמם".

בסיומו של הריאיון הקצר שב מצנע לתקוף את ציפי לבני ואמר: "יש לי עניין עם יושבת ראש התנועה, ולא עם קהל המאזינים. ואת זה - אני אעשה איתה".

תזכורת: לחיצת היד שלא הייתה

לא היה קשה לחוש במתח הרב ששרר בשבוע שעבר בין חברי הכנסת של מפלגת "התנועה" בישיבת הסיעה הראשונה לאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני. שימשה ציפי לבני כחיץ מפריד בין עמרם מצנע לעמיר פרץ, שישבו משני צידי המתרס. המחלוקת ביניהם הובלטה אף יותר, כאשר מצנע סרב ללחוץ את ידו של פרץ, לאחר שזה פנה אליו ביוזמתו. פרץ, מספר 3 ברשימה, צפוי להתמנות לשר להגנת הסביבה. לעומתו מצנע, מקום שני ברשימה, עשוי להיוותר עם ראשות ועדה בלבד.

לבני התעלמה מהתיק הסביבתי המיועד למפלגה, שבסבירות גבוהה מי שיקבל אותו יהיה חבר הכנסת עמיר פרץ. "אנחנו היום מחייכים אחרי ההסכם - אבל המבחן הוא לפנינו, לאחר שתורכב הממשלה", אמרה. "המבחן הוא גם של ראש הממשלה וגם של מפלגות אחרות שנמצאות בבית הזה", רמזה לבני למפלגות המרכז-שמאל האחרות.