"אם ברננקי ירמוז על הפסקת הרכישות - השווקים יצנחו"

כך מבהירים הבוקר כלכלני ATRADE בסקירתם היומית ■ יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי צפוי לשאת דברים בקונגרס האמריקני ביום רביעי ולנאום אודות מצב הכלכלה האמריקנית

"עדותו של ברננקי מול הקונגרס בהמשך השבוע עשויה להשפיע באופן מהותי על הכיוונים בשווקים", כך מבהירים הבוקר (ב') כלכלני ATRADE בסקירתם היומית, וזאת לקראת עדותו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, השבוע.

ברננקי צפוי לשאת דברים בקונגרס האמריקני ביום רביעי, ולשוחח על מצבה של כלכלת ארה"ב נוכח האבטלה הגבוהה וההתאוששות הלא-מספקת בצמיחה הכלכלית במדינה.

משקיעים ואנליסטים רבים נושאים עיניים לנאומו של יו"ר ה'פד', לאחר שבפרוטוקולי החלטת הריבית של חודש פברואר אשר פורסמו בשבוע שעבר, עלו רמזים לכך שבכירי הבנק חלוקים בדעתכם לגבי המשך רכישות האג"ח (כ-85 מיליארד דולר מדי חודש) אותן מנהיג ה'פד'.

"אם ברננקי ירמוז על אפשרות להפסקת תוכנית הרכישות מוקדם מהצפוי, השווקים יצנחו והמשקיעים ירוצו חזרה אל עבר הדולר האמריקני", מבהירי ב-ATRADE. "אם יו"ר ה'פד' לא יספק רמזים כלשהם בנוגע להפסקת התוכנית ויוסיף כי 'הפסקת התוכנית מוקדם מהצפוי עשויה לעשות נזק לכלכלה', השווקים עשויים להגיב בחיוב והדולר ישוב להיחלש".