עמותת ישעיה הורוויץ יוצאת נגד הנאמן על נכסי ברנרד מיידוף

העמותה, שנטען כי נהנתה מכספי הונאת מיידוף, טוענת כי ההליך שניהל נגדה אירווינג ה. פיקארד, הנאמן על נכסיו, ביזבז מאות אלפי דולרים מכספי הקורבנות

"ההליך שניהל נגדנו בארץ אירווינג ה. פיקארד, הנאמן על נכסיו של הנוכל הבינלאומי ברנרד מיידוף, הוא-הליך סרק שבזבז מאות אלפי דולרים מכספי הקורבנות של מיידוף" - כך טוען בפני "גלובס" גורם בכיר בעמותת ישעיה הורוויץ, העמותה הישראלית שפיקארד טוען כי נהנתה מהונאת הענק של מיידוף ומכספי קורבנותיו.

לדברי הגורם הבכיר בעמותה, כבר במארס 2012 ידעו הנאמן ובא-כוחו בישראל כי העמותה הקפיאה את הליך הפירוק שבו החלה, אך למרות האמור פנו לבית המשפט בבקשה כי היא תפורק בפיקוח בית המשפט, בין היתר במטרה לחשוף בציבור את ההאשמות שהוטחו בה.

עמותת ישעיה הורוויץ ניהלה את כספיה אצל מיידוף, ו"גלובס" חשף לפני כחצי שנה כי הנאמן על נכסיו סבור כי היא נהנתה מיחס מועדף של מיידוף ואף מכספי הקורבנות.

דברי הבכיר בעמותה באו בעקבות החלטה שנתן באחרונה בית המשפט המחוזי בירושלים, בה נקבע כי הליך הפירוק מרצון שאליו נכנסה העמותה בעבר, ייפסק לאלתר. זאת, בעקבות החלטה שהתקבלה באסיפה הכללית של העמותה ולאור הסכמתו של עו"ד יונתן אגמון ממשרד סורוקר אגמון, נציגו בישראל של הנאמן לנכסי מיידוף, אירווינג ה. פיקארד. המשמעות היא כי לפי שעה לא יתנהלו הליכים בארץ נגד העמותה.

בהחלטתו ציין השופט דוד מינץ כי העמותה הצהירה בפניו כי אין בכוונתה להיכנס להליך של פירוק מרצון כל עוד ההליכים שמנהל נגדה הנאמן לנכסי מיידוף בבית המשפט בניו-יורק לא הסתיימו.

עו"ד אגמון ממשרד סורוקר אגמון מסר כי בשלב זה הוא אינו יכול להגיב לטענות.

"מוטבים של מיידוף"

לאורך 24 שנות קיומה תרמה עמותת ישעיה הורוויץ כ-125 מיליון דולר לקידום המחקר המדעי והרפואי היישומי בישראל. את כספיה ניהלה העמותה אצל הנוכל הבינלאומי מיידוף, שמרצה עונש של 150 שנות מאסר בגין הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה.

ביולי 2012 חשף "גלובס" כי בבקשה לפירוק עמותת ישעיה הורוויץ בפיקוח בית המשפט, שהגיש עו"ד אגמון למחוזי בירושלים, עלו טענות קשות ביותר נגד העמותה. בין היתר, טען הנאמן לנכסי מיידוף כי הליך הפירוק מרצון, שבו מצויה העמותה הישראלית, אינו כדין, שכן ההחלטה על הפירוק התקבלה לאחר שהנאמן הגיש נגדה בניו-יורק תביעת חוב בסך כ-126.5 מיליון דולר, המבוססת על עילות מירמה והונאה מצד אנשים שונים הקשורים לעמותה.

לטענת הנאמן, העמותה ועו"ד יאיר גרין, היועץ המשפטי של העמותה ומי שניהל את חשבונותיה, היו "מוטבים ייחודיים ויוצאי דופן של מיידוף, בכך שלמרות שכמעט ולא הפקידו אצלו כספים, התאפשר להם למשוך עשרות רבות של מיליוני דולרים מכספי לקוחותיו האחרים".

לדבריו, העמותה ביצעה משיכות של למעלה מ-138 מיליון דולר, אף שהפקידה אצל מיידוף 3 מיליון דולר בלבד.

הטענות הללו של פיקארד נגד עמותת ישעיה הורוויץ נדונות, כאמור, בימים אלה בבית המשפט בניו-יורק. העמותה וגרין כופרים בטענות מכל וכל וטוענים כי הן מופרחות.

יצוין כי לפי ההערכות, פיקארד ובאי-כוחו בארה"ב קיבלו עד היום קרוב ל-500 מיליון דולר כשכר-טרחה בגין פעולותיהם.